Streaming-problemer Apple TV mot iTunes

Diskusjon rundt Apple TV

Streaming-problemer Apple TV mot iTunes

Innleggav maglil » ons 20.08.2014 19:27

Etter å ha gått over til Get som internettleverandør (og Get-Box II) har jeg plutselig fått problemer med kommunikasjonen mine to ATV's har med iTunes. iTunes (versjon 11.3.1.2) på Windows 7-pc'en finner begge enhetene, og det er uproblematisk å spille musikk fra biblioteket via Airplay hvis man styrer musikken fra pc'en.

Omvendt går det ikke. ATV'ene finner ikke iTunes-biblioteket. Remote Desktop mot iTunes på pc'en går heller ikke, men fungerer fint mot Apple TV. Selv om det går å spille musikk fra pc'en via Airplay, lar det seg heller ikke gjøre å spille "hjemmevideoer" fra iTunes-biblioteket, selv ved å styre filmen fra pc'en.

Da enhetene (med det viktige unntaket) stort sett finner hverandre, og at alt fungerte prikkfritt med den forrige internettleverandøren (NextGenTel), kan det kanskje tyde på noen manglende nettverksinnstillinger (porter etc) inn mot pc'en?

Noen som har opplevd lignende problemer?

Begge ATV'ene er oppdatert med nyeste programvare.
medlem i 115 måneder
 

Re: Streaming-problemer Apple TV mot iTunes

Innleggav Macaholic » ons 20.08.2014 22:42

Kan det være noe så enkelt som at Hjemmedeling ikke er aktivert (Både på PC/iTunes og ATV)?
medlem i 182 måneder
 

Re: Streaming-problemer Apple TV mot iTunes

Innleggav maglil » tor 21.08.2014 7:53

Det er dessverre ikke så enkelt. Hjemmedeling er skrudd på på alle enheter. All kommunikasjon fungerer mellom enhetene, bortsett fra mot PC'en. Det som skjer er at når ATV'en er skrudd på og ikonet Datamaskiner er markert, ser man den vanlige meldingen om at det ikke er kontakt med iTunes når iTunes ikke er startet opp.

Starter man opp iTunes på PC'en forsvinner den meldingen på ATV, så det er en viss form for kontakt. Det som mangler er de vanlige albumbildene øverst på skjermen, og hvis man klikker på Datamaskiner prøver den å finne biblioteket. Etter å ha prøvd en stund får jeg melding om at den ikke klarer å finne biblioteket. Back to square one.

...og Airplay fungerer som nevnt på musikk (men ikke hjemmevideoer), hvis man styrer musikken fra PC'en. Det er hvis man prøver å finne PC'ens bibliotek fra ATV at det butter.

Oppdatert:
Jeg har kjøpt en range extender fra Netgear i dag og koblet tilfeldigvis pc'en mot den. Da funker plutselig det som ikke funket tidligere! Det vil si at jeg må gå via extenderen i en annen etasje fremfor å gå direkte på Get-boxen i samme rom som pc'en (trengte ikke å koble ATV til extenderen)

Jaja, det får være godt nok i denne omgang, men det må jo være noe med Get-boxen som ikke er helt på stell?
medlem i 115 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]