Streaming fra NAS

Diskusjon rundt Apple TV

Streaming fra NAS

Innleggav maze4real » søn 05.07.2015 15:55

Hei!

Har bestilt min første Mac (MacBook Pro Retina 13") og lurer veldig på om planen min for å streame filmer vil fungere. Så håper noe av dere kan svare meg!

Planen er som følger:

Lagre filmer i .m4v format (.mkv filmer som er remuxet med iFlicks 2) på en WD My Cloud NAS.

La iTunes bruke NAS'en som bibliotek, og streame filmene fra NAS via iTunes (på MacBooken) videre til en Apple TV 3.

Forhåpentligvis over Wi-Fi.

Men vil dette funke?

Leste et sted at NAS serveren/biblioteket må mountes på nytt ved en eventuell restart av MacBooken. Vil ikke iTunes "huske" biblioteket/lokasjonen av biblioteket hvis jeg slår av maskinen?

Med vennlig hilsen Remi.
medlem i 150 måneder
 

Re: Streaming fra NAS

Innleggav svar » søn 05.07.2015 16:00

Stemmer, men det er ikke vanskelig å lage eks ett automator script som kobler til hver gang du logger deg på maskinen :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Streaming fra NAS

Innleggav maze4real » søn 05.07.2015 16:27

Takk for svar!

Ok, hvis det blir for irriterende å mounte disken hver gang skal jeg prøve å sette meg litt inn i Automator.

Med vennlig hilsen Remi

Edit:
Men resten vil funke? Må ikke kable noe for å få det til å virke?
medlem i 150 måneder
 

Re: Streaming fra NAS

Innleggav teknoguiden » søn 05.07.2015 18:46

Hvis kravet kun er at en mappe på NASet må mountes hver gang du logger på kan du bare legge inn den aktuelle mappen som påloggingsobjekt på brukeren din (Systemvalg -> brukere og grupper -> påloggingsobjekter). Krysser du av "skjul" skjer det i bakgrunnen, uten at mappen spretter opp hver gang.
medlem i 142 måneder
 

Re: Streaming fra NAS

Innleggav maze4real » søn 05.07.2015 19:45

Nice!

Har ikke fått MacBooken enda, men skal prøve når den kommer.

Takk for tips!
medlem i 150 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]