Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Diskusjon rundt Apple TV

Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav erlingni » man 26.10.2015 15:10

Da kan Apple TV 4 bestilles i norsk Apple store;
http://www.apple.com/no/shop/buy-tv/apple-tv
medlem i 134 måneder
 

Re: Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav gormnass » man 26.10.2015 16:10

Bestillt :-D

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav Handsome Mac » man 26.10.2015 18:14

Bestilt her også. 64 GB :-D Nå er det en stund siden jeg har bestilt noe fra Apple Store så jeg husker ikke om det faktisk ER levering på døren eller om det er postkontoret som gjelder? Anyone?

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav geircito » man 26.10.2015 19:39

På døren.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav bekiil » man 26.10.2015 20:21

Venter bare til Elkjøp eller Expert får dem inn på butikk nær meg.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 

Re: Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav Predatorzx » man 26.10.2015 20:42

Kontaktet Apple i Norge idag, den Europeiske versjonen kommer med en annen fjernkontroll uten Siri Remote. Dette er helt uaktuelt for meg siden jeg har Amerikansk iTunes konto, i tilegg hvis Siri får støtte for norsk språk senere så må en kjøpe ny fjernkontroll til 800kr her. Så da er Amerikansk versjon av Apple TV på vei til meg i posten snart :P
medlem i 189 måneder
 

Re: Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav meridian1979 » man 26.10.2015 21:52

@Predatorzx

Hvor bestilte du den?
medlem i 176 måneder
 

Re: Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav Predatorzx » man 26.10.2015 21:54

Har en venn fra USA i Houston/Texas som bestiller og sender den til meg. Prøvde å bestille fra Apple.com selv, men de godtok ikke kortet mitt, så da bestilte han for meg :)

Ser det ligger noen på ebay som selger, men de er litt dyre enda. Men regner med det kommer noen flere etterhvert, så da er det nok bare å bestille fra ebay og få den sendt over her :)
medlem i 189 måneder
 

Re: Apple TV 4 klar for bestilling i norsk Apple Store

Innleggav RamGuy » tir 27.10.2015 0:35

Bestilte meg Apple TV (Gen4) 64GB jeg også, har virkelig trua på at AppStore kan bli bra og håper de fleste innholdsleverandører vil tilby diverse løsninger med apper direkte på Apple TV så man kan kvitte seg med parabolen etterhvert.

Per i dag så har jeg ikke klart å gå helt over til streaming enda da det fremdeles er endel direkte sendt TV jeg er "avhengig av" og mye av kvaliteten og løsningene som har vært for streaming har vært litt ymse. Men håper dette kan åpne opp for en lys fremtid.


Men må sende en aldri så liten kaktus til Apple.. Dette med fjernkontrollen er en aldri så liten farse. Ikke bare er det helt idiotisk å høl i hodet at det eksisterer to versjoner, hvorfor i all verden kan de ikke levere med mikrofon i alle markeder? Spiller for så vidt ingen rolle om stemmestyring ikke er tilgjengelig på de aktuelle språkene enda, sørg nå for at maskinvaren er på plass så det kan rulles ut om en oppdatering i fremtiden... Det kan umulig være store prisforskjellen på fjernkontroll med eller uten mikrofon hva gjelder produksjon heller.

Det som gjør saken enda verre er jo at de ikke nevner dette med et ord på nettsidene, det eneste de gjør er å la være å nevne stemmestyring / Siri og kaller fjernkontrollen for "Apple Remote with Touch" fremfor "Siri Remote" som den heter i landene som vil få fjernkontroll med mikrofon. I og med at Apple TV 4 har blitt markedsført med Siri i fokus så blir dette veldig misvisende og burde ha kommet bedre frem fra nettsidene at hele muligheten, selv om du setter på Engelsk ikke vil være støttet i Norge i det hele tatt.

Er jo også passe idiotisk at prisen for fjernkontrollen blir den samme åkkesom, så det er jo ikke sånn at det blir noe rimeligere for oss med fjernkontroll uten denne maskinvaren og alle produktbilder ser identiske ut så det virker som vi også vil få en fjernkontroll med en svær mikrofonknapp som da ikke vil fungere som mikrofon men vil få frem et søkefelt som vi må skrive i istedenfor. Da burde knappen hatt et søkeikon istedenfor, og vi kommer også til å ha hullet øverst på fjernkontrollen som er hullet for mikrofonen til tross for at vår ikke vil ha innebygget mikrofon. Det er latterlig dårlig oppmerksomhet til detaljene som er fryktelig skuffende, forvirrende og veldig ulikt Apple.
medlem i 182 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]