AppleTV 4 og lyd via airplay

Diskusjon rundt Apple TV

AppleTV 4 og lyd via airplay

Innleggav dsgh » tir 15.03.2016 21:48

Jeg har lenge hatt en AppleTV 3 koblet til en prosjektor med lyden sendt til stereoanlegget mitt via Airplay på en ny airport extreme. Dette har fungert veldig fint.

Nylig kjøpte jeg en AppleTV 4, og jeg har satt det opp på samme måte. På den nye AppleTVen opplever jeg imidlertid at lyden dropper ut 1-2 sekunder ca hvert 20. sekund. Jeg har forsøkt igjen med den gamle, og da fungerte det helt fint igjen, så det virker som noe er galt med min nye AppleTV. Opplever andre samme problem med den siste versjonen? Programvaren er oppdatert.
medlem i 218 måneder
 


Re: AppleTV 4 og lyd via airplay

Innleggav T.B.Hansen » tor 17.03.2016 14:35

Den linkede artikkelen har ikke noe med de nevnte problemene å gjøre, og er i bunn og grunn sludder (det omtalte «problemet» gir ingen hørbar reduksjon i lydkvalitet).

Avbrudd i AirPlay skyldes nesten alltid ustablilt nettverk. Forstyrrelser på trådløse nettverk kan ofte være vanskelige å komme til bunns i, da det finnes mange mulige årsaker. Forstyrrelser fra andre nettverk kan enkelt reduseres ved å velge en kanal som ikke brukes av alle naboene. Forstyrrelser fra andre trådløse apparater, fra installasjoner i veggene, eller ander bygningsmessige forhold, krever ofte litt systematisk jobbing. Komponentene må flyttes. Noen flyttinger kan være virkningsløse, og man må prøve på nytt. Stedet man selv sitter på med Mac eller iDings spiller også inn. Ofte er det veldig lite som skal til. Jeg har opplevd at det å sette seg en halv meter til den ene eller andre siden i sofaen, har vært forskjellen på fjellstøtt nett og hyppige brudd.

5 GHz-nett er generelt mer stabile enn 2,4 GHz — men er mer utsatt for problemer med tykke vegger etc.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: AppleTV 4 og lyd via airplay

Innleggav dsgh » tor 24.03.2016 22:19

Takk for hjelpen! Løsningen ble å kjøpe en airport extreme, og ha en ledning mellom den og airport express. Jeg slo også av ip6. Da fungerte det helt fint.
medlem i 218 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]