Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Diskusjon rundt Apple TV

Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav CarlFrithjof » tir 20.12.2016 23:27

Hei!

Jeg har problemer med at min apple tv (4th gen) stopper/pauser stadig vekk mens jeg streamer. Alt jeg må gjøre for å starte avspillingen igjen er å trykke på play, men fortsatt ekstremt irriterendes når dette skjer hvert 5 min.

TV2 SUMO
Problemet begynte først på TV2 SUMO og det er der det som oftest oppstår, som regel ikke på første eller andre episode av noe jeg ser på, men etter et par episoder begynner den å stoppe eksakt hvert 5 minutt. Når den først har startet å gjøre dette så fortsetter den med dette helt til jeg skrur av.

NRK
I dag har det samme begynt å skje på NRK sin app, men her skjer det ikke eksakt hvert 5 min, men heller med litt forskjellige tidsintervall (8 ish min).

Rettelse: Nå har NRK også startet med å stoppe eksakt etter 5 min.

Noen som har noe forslag til hva som er feil og hva som kan være grunnen til dette?
Har googlet nok uten å finne noe lignende.
medlem i 122 måneder
 

Re: Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav gvalstad » ons 21.12.2016 7:10

Slå av skjermspareren og vent på en oppdatering av Apple TV.
medlem i 190 måneder
 

Re: Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav Valotunk » ons 21.12.2016 11:00

Nettforbindelsen er jo definitivt punkt nr. 1 å sjekke her.

Hvordan er Apple TV tilkoblet nett? Wifi eller ethernet?

Hvilken internettlinje har du? Leverandør? Hastighet? Type router/modem?
medlem i 198 måneder
 

Re: Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav Leif Kristian » ons 21.12.2016 13:05

Hadde samme problem på ATV 4.
Nullstilte både AirPort Extreme og Time Capsule i håp om at det skulle løse problemet. Tok t.o.m. en gjenoppretting av ATV. Alle kjørte siste OS.

Var i kontakt med Apple support i går kveld. Uten at de hadde løsning utover det jeg hadde sjekket selv.

I dag er det kommet ny firmware til AirPort Extreme og Time Capsule, så håper det kan løse problemet.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav CarlFrithjof » ons 21.12.2016 23:39

Skjønner ikke hvordan nettlinjen eller nettverket kan ha noe med saken å gjøre.

Hadde det vært dårlig nett ville jo kvaliteten gått ned før det stopper opp? Det skjer jo og i blant, men det er jo mer tilfeldig.
medlem i 122 måneder
 

Re: Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav Valotunk » tor 22.12.2016 9:23

Nettlinje og nettverk spiller absolutt en svært stor rolle når det gjelder streaming. Langt fra alle ISP'er leverer feilfrie linjer og langt fra alle routere/aksesspunkt er like stabile.

Et ørlite dropp i forbindelsen på bare noen millisekunder kan stoppe streamingen. Dvs. et avbrudd så kort at en ikke legger merke til det ved "vanlig" bruk, men som er nok til at avspilleren får problemer med en stream.

Et kjent sak for f.eks. Altibox som har hatt problemer med en del routere av modell Zyxel P2812. Omtalt som "mikrodropp" syndromet hos Altibox internt.

Feilsøking i slike tilfeller begynner ALLTID med å koble avspiller til nettverket med ethernet for å utelukke om problemet ligger lokalt på Wi-Fi. Vedvarer problemet selv med kablet tilkobling må man lete videre steg for steg fra avspiller mot ISP.
medlem i 198 måneder
 

Re: Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav Sorry » tor 22.12.2016 12:08

Dette har ikke noe med nettverket å gjøre. Desverre vet heller ikke jeg hva det skyldes, men opplever det samme hos meg. TV2 stopper hvert 5, min. Bare å trykke på fjernkontrollen, så starter det igjen. Dersom jeg trykker på fjernkontrollen etter feks 2 min, tar det nøyaktig 5 minutter etter dette før det stopper. Jeg opplever dette kun på TV2, men det er slik på begge ATV4 jeg har i hus. Ser imidlertid så lite på TV2 at jeg ikke har orket å bry meg med det.
medlem i 170 måneder
 

Re: Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav Valotunk » tor 22.12.2016 16:09

Jeg påstår ikke at det i trådstarters tilfelle nødvendigvis har noe med nettverket å gjøre, men det KAN absolutt være bakgrunnen for problemet som er skissert. Det er derfor naturlig å sjekke dette på et tidlig stadie for å kunne utelukke det som årsak.

Altfor ofte brukes det masse tid og frustrasjon ved å begynne å lete etter årsak i feil ende i stedet for å systematisk gjøre de enkleste tester i "riktig" rekkefølge for å eleminere feilkilder.

Jeg har selv vært borti tilsvarende problemer som beskrevet. Flere ganger og på flere steder. Samtlige av gangene har problemet vært knyttet til nettverket. Enten i form av ustabil wi-fi eller dårlig leveranse fra ISP.
medlem i 198 måneder
 

Re: Apple tv 4th gen pauser i avspilling

Innleggav Leif Kristian » fre 23.12.2016 0:42

Vel, etter den nye firmware til AirPort Extreme og Time Capsule, ble installert har mitt problem vært løst.
Har testet kontinuerlig etter firmware update i går og det har ikke vært brudd. I mitt tilfelle når det ble brudd, klarte aldri ATV 4 å gjenoppta avspillingen etterpå. Ingen vansker så langt.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron