Passord/verifisering på Apple TV

Diskusjon rundt Apple TV

Passord/verifisering på Apple TV

Innleggav Cata » søn 28.01.2018 1:58

Jeg har for første gang i mitt liv prøvd meg på å se film kjøpt på iTunes via AppleTV. Det ble problematisk. Trodde den kunne hentes direkte ned til AppleTV, men da jeg skulle laste den ned så fikk jeg beskjed om å logge på og verifisere via annen enhet. Greit nok, koden kom via mobilen, men da jeg skulle legge inn passordet pluss "to-veis verifiseringskode" så gikk det helt i stå.

AppleTV (eller iTunes?) nekter plent å godta verifiseringen. Prøvde både med å skrive tallkoden direkte etter passordet og med et mellomrom, men samme resultat. Jeg er helt sikker på at passordet ble riktig, særlig siden jeg brukte det bare en liten time tidligere for å kjøpe filmen på iTunes.

Jeg løste problemet ved å "se" filmen på PC og bare bruke airplay for å få den over på TV, men vil gjerne vite hvordan jeg skal skrive inn passord og verifiseringskode for å få det riktig ved en senere anledning.

Tror det er AppleTV 2 jeg har, men den kan også være så gammel at det er første versjon som kom ut.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Passord/verifisering på Apple TV

Innleggav Helge Hafstad » søn 28.01.2018 15:58

Den første AppleTV som kom er hvit, de andre sort. Sjekk først om du har oppdatert system på AppleTV. Er det gen 1 så mulig at den ikke støtter det du er ute etter.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Passord/verifisering på Apple TV

Innleggav Cata » søn 11.02.2018 10:53

Min er svart så jeg tror det er gen 2. Systemoppdatering hadde jeg tatt noen kvelder før da jeg skulle prøve AppleTV'n igjen etter et lengre opphold så det var i orden. Jeg gav rett og slett opp innloggingen der og da og bare streamet fra PC via Airplay. Det funket. Neste kveld prøvde jeg igjen å legge inn passord (jeg er sta) og da fungerte det i første forsøk.

Skjønner ingenting, men nå vet jeg iallfall at løsningen med sende via Airplay fra PC fungerer helt fint så krise er avblåst.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Apple TV



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere