Linuxbrukere i Finnmark - FLUG?

Her oppfordres det til å legge ut informasjon om Linux brukergrupper, og om evt. nye brukergrupper som søker nye medlemmer.

Linuxbrukere i Finnmark - FLUG?

Innleggav Lindtext » tor 28.10.2004 14:05

Hei,

Jeg kunne tenke meg å bli med i en LUG her i Finnmark, men ser at det ikke er noen pr i dag. Er det noen som kunne tenke seg å bli med?

mvh

Arne :-)
medlem i 233 måneder
 

Innleggav LuiGi » tor 24.03.2005 23:33

det som kansje har vært genialt, var at Nlug.no har blitt til å..
N = Norge :P

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav eh22 » fre 25.03.2005 14:47

Nlug er allerede reservert av Nashville Linux Usergroup..

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav dexx » man 28.03.2005 22:18

Øh reservert?

Her i Bodø kaller vi oss nå BOLUG, selv om det er både en og to til steder i verden de gjør det samme.
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Gjest » fre 28.10.2005 15:01

Det finnes jo en LUG i Finnmark. FINLUG Heter den.
URL: http://lug.thj.no/
Denne siden har da ikke en dritt for å si det bokstavelig, men det kommer nok etterhvert.
Ellers så har du jo no.it.os.unix.linux.diverse hvor det ofte annonseres møter o.l. fra LUG-er.

Var selv medlem av FINLUG når jeg bodde i Vadsø ;)
 

Innleggav Wackhy » fre 28.10.2005 15:04

var da forøvrig jeg som skrev over..... :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ak » fre 28.10.2005 15:35

Liten bug :) Mistenker jeg vet hva den er, men kan ta litt tid å fikse.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Linuxbrukere i Finnmark - FLUG?

Innleggav corpus » fre 28.10.2005 23:14

Lindtext skrev:Jeg kunne tenke meg å bli med i en LUG her i Finnmark, men ser at det ikke er noen pr i dag. Er det noen som kunne tenke seg å bli med?

Som en gjest skriver, er det en LUG i Finmark. Men den er vel bort i mot den minst aktive LUGen i vårt langstrakte land. Jeg flytter til Kirkenes i august neste år, og kan godt tenke meg å bli med å gjøre FINLUG til en mer aktiv gruppe :-)

--
Corpus

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Wackhy » lør 29.10.2005 10:12

Så at det var noen få brukere fra finnmark registrert i Linux Counter, så er jo bare å ta kontakt med noen av de :)
Riktig at FINLUG er en serdeles uaktiv gruppe, og de trenger nok virkeli et piff for å komme seg. Mye av problemet er vel også at det er såpass stor avstand mellom byer i Finnmark at det fort kn bli vanskelig å ordne treff osv. Det er gjerne lett for å bli inaktivitet da.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav corpus » lør 29.10.2005 12:35

Etter hva jeg har blitt fortalt (av slektninger som har bodd i Kirkenes før) er man ikke fremmed for å ta seg en _lang_ tur i Finmark ;) Så det burde da være mulig å ha noe aktivitet. I hvertfall en webside og et diskusjonsforum :-) Skal ta kontakt med noen av de som er registrert på Linux Counter.

--
Corpus

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Wackhy » lør 29.10.2005 13:14

Definer lang? ;)
Nå er det jo f.eks en seks timer lang busstur fra vest til østfinnmark.
Dette er ganske langt for en dag/helg med mindre man virkelig er gira :)
Men det må jo kunne gå an å få til et helgetreff eller lignende. Hvis man skal være med i en LUG må man jo nesten være med på aktiviteter ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav corpus » lør 29.10.2005 13:32

Det kommer vel an på hva man selv er villig til. Jeg kjører f.eks. ikke til Oslo for å hilse på en kompis annet enn en uke om sommmeren. Men når vi er i Kirkenes, har vi alt bestemt at vi skal ta en helgetur for å hilse på et vennepar i Hammerfest. De flytter dit samtidig som vi flytter til Kirkenes.

Når man bor i et fylke der det er langt mellom byene, og ønsker å delta på ting, må man gjerne reise mer enn om man bor i Bergen eller Oslo :-)

Altenativt kan man jo opprette avdelinger av FINLUG. Det er jo ikke strengt tatt nødvendig å ha én LUG for hele fylket. Bergen, Oslo, Stavanger/Sandnes, Bodø osv er byer med egne LUGer. Om enn med litt flere innbyggere enn Kirkenes, Vadsø og Hammerfest :-D

--
Corpus

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Gjest » søn 30.10.2005 13:29

Er det i det hele tatt noen fra FINLUG på forumet her?

--
Corpus
 

Innleggav Wackhy » søn 30.10.2005 17:29

Jeg var, men siden jeg flytta til Oslo, kan man vel si at det ikke var så mye vits lengre ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Gjest » søn 30.10.2005 17:40

Wackhy skrev:Jeg var, men siden jeg flytta til Oslo, kan man vel si at det ikke var så mye vits lengre ;)

Må nok si meg enig i det, ja :-D Har du et navn og gjerne en mailadr til FINLUG eller et medlem du kan sende meg? Gjerne som PM :-)

--
Corpus
 

Neste

Returner til Norske Linux Brukergrupper



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]