Sør Trøndelag - Trondheim - TLUG – Trondheim Linux User Grou

Her oppfordres det til å legge ut informasjon om Linux brukergrupper, og om evt. nye brukergrupper som søker nye medlemmer.

Sør Trøndelag - Trondheim - TLUG – Trondheim Linux User Grou

Innleggav sturla » fre 17.02.2006 8:03

Hentet fra postingen til Akai.

Trondheim Linux User Group lever i beste velgående og har mer enn 50 medlemmer for øyeblikket. Ta en titt på http://www.tlug.no :)

TLUG har i april avholdt sin tredje ordinære generalforsamling og valgt styre for den kommende/nåværende perioden. Styrets sider på nettstedet vil bli oppdatert og vi vil sette i gang planleggingen av aktiviteter denne høsten i løpet av inneværende måned.

En av de første aktivitetene som vil bli avholdt i TLUGs regi er en nerdegrilling i månedsskiftet juni/juli. Mer informasjon om dette kommer på nettsidene og via epostlisten tlug@tlug.no. Det er også planlagt flere aksjoner i Trondheim sentrum med markering og utdeling av Ubuntu Linux 6.06 LTS-CDer i løpet av første del av august måned. Følg med for flere spenstige hendelser i regi av TLUG :)

Dersom du ønsker å bli medlem koster dette kr. 10,- pr. år for å kunne en gang i fremtiden skaffe oss statsstøtte. Vi registrerer av samme grunn noen opplysninger om hvert medlem for å kunne forvalte medlemsmassen på en god måte.


Gamle TROlug som noen omtaler i enkelte av postene her er nok i stor grad borte, men deler av denne gruppen er å finne via vår søster-organisasjon TUUG - Trondheim Unix User Group som er en løst sammensatt gruppe av nerder med stor interesse for øl. Mye bra øl på enkelte torsdager med den gjengen. Ta en titt på http://www.tuug.no for mer om TUUG.

Som leder av TLUG beklager jeg sterkt dersom noen føler vi ikke er synlige i miljøet. Vårt ønske er å være en organisasjon med stor takhøyde og rom for mange aktiviteter. Dette har vi over de siste tre årene prøvd å få til gjennom medlemsmøter, foredrag, artikler, grill-parties og generell debatt i det offentlige og private rom. Det er også mange av våre medlemmer som er å treffe på NerdePizza, en aktivitet som har pågått partalls-uke-fredager de siste 10-15 årene.

Dersom noen av dere her på forumet har ønsker om medlemskap, eller bare lurer på noe så svarer jeg gjerne enten her i forumet eller via annen egnet kommunikasjon. Jeg er også å finne på IRC under nicket akai på de store IRC-nettene.
Sist endret av sturla den fre 29.09.2006 12:07, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Quagmire » tir 21.02.2006 18:34

Fant ikke noe TLUG men hva med

TROLUG - TROndheim Linux User Group

http://hobbits.no/trolug/

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Are » tir 21.02.2006 20:28

tlug.no er vist for tiden utilgjengelig. Tok en WHOIS og det viser seg at domene fortsatt er registrert på Trondheim Linux User Group.

Husker jeg har vært inne på sidene deres tidliger, så de har vært aktive. Men nå har jeg ingen anelse...
medlem i 235 måneder
 

Trondheim eller Trøndelag

Innleggav Sammy » ons 14.06.2006 0:09

Dessverre virker det som om at det er lite aktivitet i de fleste gruppene. :-(
Trondheim er jo en stor studentby og burde hatt et godt grunnlag for en aktiv LUG ?!?

Er det noen fra de gamle LUG gruppene som kunne tenke seg å forsøke å få igang en gruppe igjen,
eller er det andre som kunne tenke seg å dra igang en ny gruppe?

Trenger selvsagt ikke å ha hovedsete i Trondheim om noe annet sted i Trøndelag passer bedre.

Sammy :-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav jonn3 » ons 14.06.2006 3:15

Jeg er med på slikt ja:-)
Har ikke vært spesiellt aktiv fra før, men gjerne for meg...

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Sammy » ons 14.06.2006 22:19

Kjempebra.. !

Da er det iallefall to "Nyklekket" som ser behovet.. ;)

Tar vel litt tid før flere leser på denne gruppen, men for meg så har ingen hast.
Vi får vel la det gå litt tid og se om vi kan få lurt med flere.

Sammy :-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav fiksve » tor 15.06.2006 0:22

Jeg bor i Trondheim, men har aldri sett behovet for å melde meg inn i noe LUG...Hva skal vi eventuelt finne på da? Diskutere nyeste Ubuntu utgivelse? I så fall er det vel like greit å gjøre det på nett, flere deltagere der :)
medlem i 235 måneder
 

Innleggav jonn3 » tor 15.06.2006 0:26

fiksve, sosialisering, rekruttering, "sjitprat" å øl;-) Jeg har heller ikke sett behovet for å melde meg inn i noen brukergruppe, har selv drevet med linux i 5 år nå, men når jeg tenker på det, så finnes det mye man kan benytte en brukergruppe til, er vel egentlig fantasien som setter grenser, hehe :-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav fiksve » tor 15.06.2006 0:52

Øl? God ide! Jeg er med :D
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Sammy » tor 15.06.2006 1:29

Flott fiksve :-)
Vi trenger deg sårt
Du er jo til og med "Yngling" her ;)

Det er vel mange grunner til å møtes en (sjelden) gang i blant.
Hvorfor møtes f.eks 10 PC-freaker for å koble sammen PC'ene sine å spille CS når de kan spille hjemmefra hver for seg med mange 100 via nettet? Jeg antar at det har litt med det sosiale å kunne treffes personlig fremfor å bare sitte inne på rommet? Likedan muligheten til å kunne hjelpe hverandre litt mere fysisk enn kun via tastatur? Man kan ha install partyes hvor man rekruterer og får igang nybegynnere? Gjerne også diskutere ubuntu dapper for den sags skyld. Finnes den i noe annet enn brunt?

Muligens at endel datafolk synes det er greiere å sitte alene å chatte med folk enn å treffe de personlig? Det er sikkert en grunn til at det er lite aktivitet i de fleste LUGs.

Jeg hadde i vært fall syntes at det hadde vært litt morro / sosialt / lærerikt å bli kjent med andre Linux folk. Og håper at noen flere kunne blitt med og forsøkt i alle fall.

Og da er vi i allefall tre stykker (som alle liker øl)

Sammy ;)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav linux » tor 15.06.2006 1:53

...........................
Sist endret av linux den lør 10.11.2007 14:27, endret 1 gang

Erfaren
medlem i 216 måneder
 

Innleggav yngvestein » tor 15.06.2006 10:23

Vet ikke om du har lagt merke til det, men http://tlug.no/ er oppe. Så det er da tydeligvis litt liv i gjengen. Uansett. Jeg henger meg med hvis det blir linuxprat over pizza og en kald pils nedi byen ;)

Første posten også gitt :-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Sammy » tor 15.06.2006 10:57

yngvestein skrev:Vet ikke om du har lagt merke til det, men http://tlug.no/ er oppe. Så det er da tydeligvis litt liv i gjengen.


Jeg sjekket i går kveld og da var det ingenting der. Men nå har de fått liv i websidene sine. Kjempefint hvis vi heller kan blåse liv i glørne til gamle tlug. De har sikkert også en mail liste på gamle medlemmer..?

yngvestein skrev: Uansett. Jeg henger meg med hvis det blir linuxprat over pizza og en kald pils nedi byen ;)
Første posten også gitt :-)


Om ikke annet så har vi greit å samle i snitt over et nytt "medlem" pr dag bare på dette forumet ;-)
Fortsetter det slik så er det lysere Linux tider i møte i Trondheim...

Sammy :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

TLUG LEVER!

Innleggav akai » tor 15.06.2006 13:04

Hei!

Trondheim Linux User Group lever i beste velgående og har mer enn 50 medlemmer for øyeblikket. Ta en titt på http://www.tlug.no :)

TLUG har i april avholdt sin tredje ordinære generalforsamling og valgt styre for den kommende/nåværende perioden. Styrets sider på nettstedet vil bli oppdatert og vi vil sette i gang planleggingen av aktiviteter denne høsten i løpet av inneværende måned.

En av de første aktivitetene som vil bli avholdt i TLUGs regi er en nerdegrilling i månedsskiftet juni/juli. Mer informasjon om dette kommer på nettsidene og via epostlisten tlug@tlug.no. Det er også planlagt flere aksjoner i Trondheim sentrum med markering og utdeling av Ubuntu Linux 6.06 LTS-CDer i løpet av første del av august måned. Følg med for flere spenstige hendelser i regi av TLUG :)

Dersom du ønsker å bli medlem koster dette kr. 10,- pr. år for å kunne en gang i fremtiden skaffe oss statsstøtte. Vi registrerer av samme grunn noen opplysninger om hvert medlem for å kunne forvalte medlemsmassen på en god måte.


Gamle TROlug som noen omtaler i enkelte av postene her er nok i stor grad borte, men deler av denne gruppen er å finne via vår søster-organisasjon TUUG - Trondheim Unix User Group som er en løst sammensatt gruppe av nerder med stor interesse for øl. Mye bra øl på enkelte torsdager med den gjengen. Ta en titt på http://www.tuug.no for mer om TUUG.

Som leder av TLUG beklager jeg sterkt dersom noen føler vi ikke er synlige i miljøet. Vårt ønske er å være en organisasjon med stor takhøyde og rom for mange aktiviteter. Dette har vi over de siste tre årene prøvd å få til gjennom medlemsmøter, foredrag, artikler, grill-parties og generell debatt i det offentlige og private rom. Det er også mange av våre medlemmer som er å treffe på NerdePizza, en aktivitet som har pågått partalls-uke-fredager de siste 10-15 årene.

Dersom noen av dere her på forumet har ønsker om medlemskap, eller bare lurer på noe så svarer jeg gjerne enten her i forumet eller via annen egnet kommunikasjon. Jeg er også å finne på IRC under nicket akai på de store IRC-nettene.

Ha en herlig Linux-dag!
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Sammy » tor 15.06.2006 15:00

Her får man jo både i pose og sekk på en gang.. :)

Kjempefint at TLUG er oppegående og her dukker jo også TUUG opp som et alternativ.

Ser derfor ikke noen grunn til at vi danner enda en ny gruppe og oppfordrer hver enkelt til å ta kontakt med disse.

Sammy 8-)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Neste

Returner til Norske Linux Brukergrupper



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere