Bare noen spørsmål.

Bare noen spørsmål.

Innleggav hjertnes1 » søn 22.10.2006 16:06

Hei. Jeg er en ganske ny Mac bruker. Har hatt en Macbook siden August og det er selvsagt noen ting jeg lurer på.
>Finnes det noen bra norske utvikler miljøer for Mac OS(open source). IRC kanaler og eller sider?
>Sync mellom iCal og Google Calendar.
>Støtter Mail Google mail?
>Hvis det ikke finnes noen gode sync løsninger mellom iCAL og gCal, Så lurer jeg på om noen vet om noen gode enkle ToDo list / Task list programmer?
>Gode IRC og MSN & Jabber klienter?(amsn er buggy og Adium har noen små mangler som kan være irriterende som feks dårlig parsing av smileys i chat.). Og irc klienten må ha støtte for at jeg enkelt kan legge til auto connect config som kobler til feks undernet,efnet og freenode og kan bestemme auto join på de forskjellige nettverkene. Og at jeg kan få sendt auto message til nickserv om identify.
>Utvikling: God python modul for å lage GUI programmer i OSX?
>Nettleser: Bruker Firefox, liker ikke Safari og Opera og syns Camino var litt uferdig. Noen andre jeg kan teste?(trenger ikke å skrive IE hvis du tenkte å forslå den)
medlem i 226 måneder
 

Re: Bare noen spørsmål.

Innleggav kriff » søn 22.10.2006 16:12

hjertnes1 skrev:>Støtter Mail Google mail?
>Gode IRC og MSN & Jabber klienter?(amsn er buggy og Adium har noen små mangler som kan være irriterende som feks dårlig parsing av smileys i chat.). Og irc klienten må ha støtte for at jeg enkelt kan legge til auto connect config som kobler til feks undernet,efnet og freenode og kan bestemme auto join på de forskjellige nettverkene. Og at jeg kan få sendt auto message til nickserv om identify.
>Nettleser: Bruker Firefox, liker ikke Safari og Opera og syns Camino var litt uferdig. Noen andre jeg kan teste?(trenger ikke å skrive IE hvis du tenkte å forslå den)

* Mail støtter POP3, en tjeneste du enkelt kan aktivere i Gmail. Derfor Ja :-)

* Jeg har funnet ut at Colloquy er en veldig god IRC-klient for mitt bruk. Vil tro at den støtter alle features du lister opp

* Firefox er nok min poison of choice også, tror ikke noen andre browsere når helt opp til denne.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Bare noen spørsmål.

Innleggav admin » søn 22.10.2006 16:18

hjertnes1 skrev:>Sync mellom iCal og Google Calendar.


Google jobber visst paa det. Kommer snart har jeg lest meg til.

hjertnes1 skrev:>Støtter Mail Google mail?


Ja, gjennom POP3

hjertnes1 skrev:>Gode IRC og MSN & Jabber klienter?


Blant GUI-baserte IRC klienter er Snak og IRCLE blant de mest utviklede.

hjertnes1 skrev:>Utvikling: God python modul for å lage GUI programmer i OSX?


Ingen erfaring med python, men Xcode er jo mantraen for aa lage GUI programmer i OS X.

hjertnes1 skrev:>Nettleser: Bruker Firefox, liker ikke Safari og Opera og syns Camino var litt uferdig. Noen andre jeg kan teste?(trenger ikke å skrive IE hvis du tenkte å forslå den)[/b]


Regner med du har sett paa Shiira og Ominweb? Kan anbefale deg aa laste ned optimaliserte Firefox builds for din arkitektur ogsaa. Fungerer vesentlig raskere enn Firefox standard.

Ta ogsaa en titt paa http://mac1.no/must for mere programvaretips.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Python Modul.

Innleggav hjertnes1 » søn 22.10.2006 17:59

Med dette mener jeg er grafisk biblotek. Som feks GTK, QT og slike. Men bibloteker til OSX som har støtte for python.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav hjertnes1 » man 23.10.2006 16:19

Noen anbefalinger til IRC klient? Trenger ikke å være grafisk men det gjør ikke noe om den er det bare den ser pen ut.
Kun 2 krav genrelt. Enkelt å sette opp hotkeys. Og enkelt å lage til en auto-connect og auto-join config. Koble til de og de serverene og den og den kanalen på den og den serveren. Noen tips?
medlem i 226 måneder
 

Innleggav kolby » man 23.10.2006 16:26

Siden du liker Open Source, så kan du se på Colloquy.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav galla » tor 26.10.2006 19:59

Bruker samme tråd jeg.

Jeg har nå hatt min imac i omtrent 26 timer og er storfornøyd. Det dukker stadig opp noe nytt kult jeg bare må ha :P hehe

Har lastet ned open office og lurer på om mac eller noen andre har Exel variant som er freevare?

Og når jeg laster ned filer, Bruker firefox2 så leger den alle filene på skrivebordet. Er det bare og slette disse etter at innstalasjonen er fulført??

Og hva trykker en på for og få større skrift på alt er det en enkel løsning? (mener slik som i windows at en kan endre innstillingene for alt)

Kommer sikkert flere spørsmål selv om jeg er mest den prøve og feile typen. Lærer mere av det :-)
medlem i 210 måneder
 

Innleggav arneram » søn 05.11.2006 13:19

Fant denne for iCal og gCal synkronisering:

http://www.spanningsync.com/

Nå er det bare å vente til den blir ferdig!
Programmet ser lovende utifra bildene iallefall :)

http://spanningpartners.typepad.com/pho ... neway.html


Noen som vet om en måte som fungerer nå?
medlem i 218 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]