Ordne e-postkonto/Mail?

Ordne e-postkonto/Mail?

Innleggav Guitardude86 » fre 03.11.2006 17:29

Lurer på hvordan jeg ordner det slik at jeg kan sende mail fra iBooken min.. Takk på forhånd:)
medlem i 210 måneder
 

Innleggav iAperture » fre 03.11.2006 17:33

Du må ha en registrert mail og deretter sette den opp i Mail.
medlem i 211 måneder
 

Litt mer informasjon kanskje..

Innleggav decodex » fre 03.11.2006 17:36

Det var et veldig generelt spørsmål da :-)

Enkel måte å komme i gang på er å starte Mail.app, velge Arkiv > Ny konto... (fritt oversatt fra File > Add Account...).

Jeg antar jo at du har en e-postadresse og detaljer om hvordan koble deg opp til serveren for e-post, der e-postadressen din er knyttet til.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav arveT » fre 03.11.2006 17:36

hei
hvilken epost-leverandør har du?
hvis hotmail, søk på "mail + Hotmail" i forumet og du får opp masse nyttige tråder om hvordan du får hotmail i Tiger Mail.programmet

hvis du har et eget domene, en .mac konto eller en annen epostlevrandør som støtter imap, pop el.l. kan du gå inn i mail, trykke på mail i menylinjen -> valg -> kontoer -> det lille +tegnet i nedre venstre hjørne og følge instruksene
husk å aktiver pop/imap/eller lignende i kontoen din på nettet før du prøve å legge den til
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Guitardude86 » fre 03.11.2006 21:52

Hei
Jeg har en hotmailkonto.. Tenkte å få det til slik i Mailprogrammet at jeg kan sende mail derfra, men vet ikke hvordan jeg får til dette..
medlem i 210 måneder
 

Søkte du?

Innleggav decodex » fre 03.11.2006 23:46

Jeg har tidligere hørt om tillegg til Mail.app som gjør at den støtter Hotmails protokoll for å sjekke e-post fra et eget e-postprogram.

Jeg antar du lett kan finne det ved et søk på google etter «os x hotmail» f.eks., men nå fikk du også et konkret tips om å søke på dette forumet - forsøkte du det? Jeg gjorde et kjapt søk, og så flere potensielt hjelpsomme tråder.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Guitardude86 » lør 04.11.2006 0:15

prøver http-mail nå, hvis jeg ikke gir lyd fra meg, gå ut ifra at det gikk bra:)
Takk
medlem i 210 måneder
 

Innleggav ccjensen » lør 04.11.2006 3:35

så vidt jeg har forstått, må du ha hotmail plus (eller premium e.l) for å kunne bruke få full støtte for pop3 eller IMAP.
http-mail blir en litt "hobby" løsning som ikke helt virker, jeg syns i hvert fall det ble litt meningsløst med alle restriksjonene som man ender opp med.
Har byttet til gmail som har pop3 tilgang uten å kreve et øre :D
Lykke til!
C

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]