Exchange oppsett - iMac & iPad

Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav espen007 » tir 17.05.2011 15:49

Jeg greier å sette opp exchange på iPad, men ikke på iMac. Det kommer muligens av at iPad har inputfelt for både Tjener og Domene, men iMac kun har inputfelt for Tjener (server). Er det noen som har funnet ut hvordan man angir Domene i Exchange oppsettet i en iMac? Noen som kan gi meg noen tips?
medlem i 184 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav Hubro » lør 15.10.2011 13:58

Jeg sliter med dette selv, prøver å dra derfor liv i denne igjen... Noen som har løsning på hvordan en setter opp Exchange på Mac med tanke på at en har fått satt det opp på iPad/iPhone?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav espen007 » lør 15.10.2011 15:46

Jeg har funnt ut i etterhånd at iPad / iPhone er istand til å aksessere exchange da den kan benytte mobile exchange interfacet son bla. krever kode på den enkelt mobile enhet. De hadde derfor ikke vært noe iveen for å benytte mobile exchange interface på mac om organisasjonen som drfter den enkelte exchange installasjon gdtar dette.

Det hadde ikke vært mulig å synce via iCloude?
exchang -> iPad/iPhone -> iCloude -> Mac -> iCloude -> iPad / iPhone -> Exchange
medlem i 184 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav Hubro » lør 15.10.2011 16:47

espen007 skrev:... Det hadde ikke vært mulig å synce via iCloude?
exchang -> iPad/iPhone -> iCloude -> Mac -> iCloude -> iPad / iPhone -> Exchange

Nei, slik jeg opplever iCloud, synkroniserer den kun Apples "egne" kalendre. Ser ikke mulighet for å benytte hverken Exchange eller Google kalender med iCloud.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav mtw » lør 15.10.2011 18:22

Prøv å sette opp domenet i brukernavnet.

Altså slik:

dittdomene\dittbrukernavn (husk skråstrek rett vei. Option-Shift-7)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav ikjell » fre 21.10.2011 9:21

Har akkurat fått min første Mac i huset, og sliter med det samme.

Får ikke satt opp Exchange, hverken i Apple Mail eller Outlook 2011. Forsøker både å koble meg direkte på serveren gjennom VPN, og gjennom OWA (webmail.domeme.no), men uten hell.

Begynner å gå tom for ideer...
medlem i 169 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav espen007 » fre 21.10.2011 9:34

Etter det jeg forstår støtter ikke Apple OWA (Mobil Exchange) på Mac, men bare på iPad of iPhone. OS5 er derimot blir svært bra, da man i tillegg nå syncer Tasks mellom Exchange og iPad/iPhone :-)
medlem i 184 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav espran » søn 06.07.2014 17:05

Hei, forsøker å skape liv i denne tråden igjen.

Jeg har akkurat det samme problemet. Får satt opp jobbmail på iPhone ved å velge Exchange på kontoer for så å skrive inn mailadresse, tjener, domene (disse to er forskjellige), brukernavn og passord. Men ikke på Macen! Kjører OSX 10.9.4 og forsøker å legge til kontoen via Internett-kontoer i Systemvalg, herunder Exchange, men får beskjed om at den ikke kan "Koble til kontoen xxxx.no, oppgi passord for brukeren domene\brukernavn".

Noen som har noen tips her? Fungerer som sagt smertefritt på iPhone med iOS 7.1.2
medlem i 179 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav jerry.c.bush » søn 06.07.2014 19:07

Det skal bare være å legge inn brukernavn/e-postadresse og passord så skal det fungere.
Du kan forsøke logge inn på kontoen din via nettleseren på samme maskin først og deretter legge kontoen til helt fra scratch. Det har merkelig nok fungert for andre jeg har hørt har hatt samme problem som du har.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Exchange oppsett - iMac & iPad

Innleggav Brkh » tir 23.09.2014 22:39

Noen som kan hjelpe meg ?

Helt ute og kjøre, med ny Mac :-/

Holder på og sette opp min epost konto, men etter eg skriver inn navn, passord og e-post adr. så må eg skrive inn tjeneradresse. .
Står fast her.. noen som kan hjelpe ? :-)
Har @hotmail.com som adresse..
medlem i 115 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]