Den store Er dette svindel?-tråden

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Haakon » fre 28.10.2011 14:36

Nei, fikk ikke engang ta på den. Men jeg fikk se å den og de veide den for meg. Svær pakke som han har betalt oppkravsgebyr på.....
1300.-, latterlig pris.
medlem i 237 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Fuzzywolf » fre 28.10.2011 21:43

med andre ord tjener han 1140,- om du henter den ut...
Styr unna, hør på magefølelsen.

Om du er villig til å legge ut penger etter hele denne tråden...så synes ikke jeg synd på deg om det er stein i esken...
mannen har utgitt forskjellige navn, manglende returadresse og solgt til flere persjoner på forumet her... samtidig som han har hatt flere annonser der det samme har "skjedd" med forskjellige navn, masse skrivefeil, osv... Du skal se du har vært heldig, du har klart å tatt litt penger fra en svindler=) uten å svi fingrene dine.

Se reprisen på tv2 hjelper deg. han fyren var ikke like heldig!
Gikk til politiet, og hva skjer? iiiiiingenting.... Regner med at saken nå er henlagt.
Sist endret av Judas den fre 28.10.2011 23:08, endret 1 gang
Grunn: Fjerna unødig sitering av innlegget ovanfor

Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Haakon » lør 29.10.2011 1:16

Men ingen her på tråden ER faktisk blitt lurt av han... Eller er det noen?
medlem i 237 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Johell » lør 29.10.2011 4:15

Med tanke på at han garantert hadde fått mykje meir enn 1300 for den, så har han enten sendt deg tjuvgods eller noko verdilaust. Eg skjønner at det kan vera fristande å henta pakken, men mitt tips er i alle fall: Ikkje hent den.

Btw: Eg har ein original Macbook Air eske med alt originalt innhold liggande. Eg kan vege den å sjå om vekta stemmer. 2,7kg hørtes litt tungt ut i grunn.
medlem i 160 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Lost » lør 29.10.2011 6:06

Jeg hadde tenkt å legge ut min strøkne iPhone 4 med alle oppdateringer veldig billig på Finn. Kanskje er det dumt? Kan det se ut som svindel for 2500? (Jeg selger alltid billig for å få en rask og grei handel)
Må få bestilte 4S først ;)
Det blir det beste tilbubet til nå.. (I skrivede stund) :rolls eyes:
Garantert seriøst, 16 GB, sort...

Til moderatorene: Dette er ingen annonse, bare tanker foreløpig... :-)
medlem i 215 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Fuzzywolf » lør 29.10.2011 13:05

Haakon skrev:Men ingen her på tråden ER faktisk blitt lurt av han... Eller er det noen?


Noen må jo være den første :-P

Synes ikke du det er litt rart at han hadde flere annonser med macbooker, der jeg var i kontakt med han, der det gikk fra forskjellige navn fram og tilbake, som hadde samme telefonnr som trådstarter fikk, som hadde all original embalasje, som tydeligvis aldri hadde tatt borti en mac før (visste ingenting). som hadde all original embalasje, men som brøt all kontakt etter jeg ønsket serienr, når jeg forklarte at dette stod på esken og at han ikke trengte bryte noe garanti for å finne det.... og som regelrett ble hissig, samt masse skrivefeil (skulle tro det var skrevet i fylla). etterhvert som dialogen utartet seg.

Veldig spent på hva som er i den esken du, hvis du ikke henter den får du aldri vite=P Jeg hadde sett hvem som stod som avsender, og så ringt denne personen. Da har du i hvert fall fått bekreftet at det er samme man som sendte pakken.

På saken til tv2 hjelper deg så var det falsk avsender, eneste som var riktig var kontonummeret, og det kommer du ikke langt med... spesielt med tanke på hvor godt budsjett politiet har hatt de siste årene...

Forrrige gang vi anmeldte noe (innbrudd i garasje, hele nabolaget totalt ca 10 garasjer), så fikk vi beskjed om å komme ut for å fylle ut noen papirer, innen vi hadde fått gjort det lå det allerede ett brev i posten med beskjed om at saken var henlagt... (snakk om 5 dager fra innbruddstidspunktet... og før vi fikk sendt rapporten vår)
Skammelig er det.

Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Haakon » lør 29.10.2011 20:59

§2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu

Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bår unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden.


Jeg var nede på postkontoret og fikk se pakken og avsenderetiketten. Samme navn som han har operert med hele tiden, men bare gatenavn og ingen postadresse. Men jeg ringte Posten og de fortalt at pakken var innvelvert i nærheten av en veg som hadde det navnetm Martin Johansen.
Men jeg fant ingen Martin Johansen i Trondheim på den gateadressen og når jeg mailer han og spør om hvorfor, får jeg ikke svar på mail lenger.
Så jeg tør nok ikke hente den ut, nei...
Men duverden hvor nysjerrig jeg er på å vite hva som egentlig er oppi den pakka....
Henter jeg den ikke, taper han oppkravsgebyret, og det er vel greit nok.

FuzzyWolf; har du telefonnummeret hans til meg?
Sist endret av MSg den lør 05.11.2011 23:22, endret 1 gang
Grunn: 2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
medlem i 237 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Kenneth.E » lør 29.10.2011 22:45

Når en pakke sendes i oppkrav, står ikke kontonummeret påskrevet den lappen som festes på pakken?
medlem i 194 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Haakon » lør 29.10.2011 22:54

§2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu

Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bår unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden.


Jo. Men man får ikke ut navnet fra banken .......(?)
Sist endret av MSg den lør 05.11.2011 23:21, endret 1 gang
Grunn: §2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
medlem i 237 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Fuzzywolf » lør 29.10.2011 23:04

Det stemmer. Man må gå gjennom banken. Og såvidt meg bekjent gies ikke dette ut med mindre det blir forespurt av politiet. (kan ta feil dog).

Sender deg pm med hele nummeret jeg, vil ikke legge det ut på forum
Sist endret av Wavelength den lør 29.10.2011 23:29, endret 1 gang
Grunn: Unødvendig sitering.

Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Haakon » tir 01.11.2011 15:41

Jeg fikk pakka på Posten, men hentet den ikke ut.
Tror det var lurt ja:
-Han oppga en postadresse på pakka hvor han definitivt ikke bor, jeg ringte de som bor på adressen. Kjente ingen Martin Johansen
-Dette prøvde han ikke engang å forklare
-Ingen Martin Johansen er oppført på den adressen i Trondheim
-Han ville ikke ringe meg, "var opptatt".
-Når jeg forsøkte å ringe han i hele går, fikk jeg opptatt absolutt hele tiden
-Ingen er oppført på det nummeret på 1881

Klart svindel, ja.
For en gode saks skyld, må han nå ta farvel med de "investerte" pengene for oppkravsgebyret, he he.
Men han tok det pent...
Jeg sitter på hans bankkontonummer, så hvis noen vet hvordan jeg kan nyttiggjøre meg dette, tar jeg i mot tips.
Men jeg er fremdeles svært nysjerrig på hva som befant seg inni den pakka....
medlem i 237 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Fuzzywolf » lør 05.11.2011 22:56

§2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu

Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bår unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden.


Fornuftig valg ja.
Skulle vært opprettet ett svindelregister der man kunne søke etter navn/bankkontonr eller lignende... da hadde man kunne fått bukt med disse typene, i hvert fall så hadde det blitt mer brydderi for dem.
Sist endret av MSg den lør 05.11.2011 23:20, endret 1 gang
Grunn: §2.8 Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu

Brukerens avatar
medlem i 171 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Berg » tor 27.09.2012 15:00

Vet ikke om dette er riktig post

Kanskje ikke svindelforsøk, men i alle fall phishing.
Fikk en sms på min iphone annonse fra finn.

ingen nummer men navn dukket opp i avsender feltet: nickwatts

Ord for ord fra sms:

Hei jeg ønsker å kjøpe
phone på finn jeg vil gjerne
vite prisen og tilstanden
svare meg på
abel4style@gmail.com
(greit å liste opp eposten?)

googlet epost adressen:
http://www.horseguide.com.au/News.aspx
Som dere ser lengere ned på siden er eposten listet, opp for tidligere sivdel/ svindel forsøk.

Avslutter med å si at dere må aldri finne på å svare på slike sms og/ eller mail.
medlem i 181 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav Tilia » tor 27.09.2012 19:02

Oi, denne smsen fikk jeg også for et par uker siden da jeg ville selge iPhone, bare at avsendernavnet var XERA10. Resten var likt. Den kom nesten med en gang jeg hadde lagt den ut. Magefølelsen sa "ikke svar", og det er jeg glad for nå... Det han spurte om hadde jeg skrevet i annonsen, derfor ble jeg mistenksom.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Den store Er dette svindel?-tråden

Innleggav arildsd » tor 27.09.2012 19:26

Står jo klart på finn feks at dette er en kjent svindelmetode;

http://ks.finn.no/trygg-pa-finn/kjenn-i ... ok-pa-sms/

Fikk også en slik sms da jeg solgte min iphone for ikke lenge siden, men var klar over at dette var svindel allerede og vant med det når man legger ut telefoner på finn. Enten via epost eller sms, slår aldri feil ;)

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]