forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav oddlef » tir 29.01.2013 21:40

Hei!
Tidligere hadde jeg en gammel e-postadresse til både Apple ID og iCloud, jeg fikk ny e-postadresse og skulle derfor endre adressen på min apple ID/iCloud.

Jeg endret adressen og alt var greit, men adressen på ICloud ble ikke endret sammen med Apple ID.

nå kan jeg logge meg på Apple, men ikke på Icloud.com, og på min iphone står den nye adressen som Apple ID på butikk, men på iCloud står den gamle e-postadressen fortsatt som Apple ID.
Hva har jeg gjort galt? Hvordan kan jeg endre adressen på Icloud?
medlem i 134 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav vikingbear » ons 30.01.2013 0:10

Tipper at du har to "AppleID".
En du kaller din AppleID og en annen som er din iCloudID.
medlem i 175 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav saga » lør 13.04.2013 8:32

Har du funnet ut av hva som var galt??
Jeg sliter med det samme og holder på å bli gal her...! =-O =-O

Og jeg har da vært inne på iCloud.com og endret mailadressen der også, men på Mac, iPad og iPhone så er det fortsatt den gamle mailadressen som står... o_O
medlem i 149 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav bzzlink » lør 13.04.2013 12:02

Man får ikke lov til å endre brukernavnet(altså mailadressen) på en Apple id.

Dersom den er en apple adresse så er den låst for alltid. Hilsen meg som har @mac.com adresse som ikke har vært i bruk siden den ble automatisk opprettet når jeg kjøpte Mac i 2006.

Forbanna irriterende, og ja jeg har hatt lange samtaler med support om det fordi det lager krøll i både iMessage og FaceTime
medlem i 193 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav saga » lør 13.04.2013 14:22

Men det har gått helt fint å endre adressen på Apple-id og den har oppdatert seg på iTunes og alle andre steder, bortsett fra på iCloud på Tlf og iPad.
På profilen på iCloud.com gikk det også fint å endre den...?
medlem i 149 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav T.B.Hansen » lør 13.04.2013 15:26

Jeg har også pådratt meg to ulike Apple ID, den gangen dette var noe man bare brukte en sjelden gang. Jeg har «løst» problemet ved bare å benytte den nyeste til nye anskaffelser på Mac, Apple TV og iDingser, mens alle enhetene har fått aksess til musikk som er kjøpt med den gamle. Ellers er det uproblematisk å ha en ID på Mac og en annen på iPad e.l. — bare du passer på å gi enhetene tilgang til den andre kontoen.

Man kan gi et visst antall enheter (5, tror jeg) tilgang til musikk, film etc kjøpt med en konto, gjennom deling i iTunes. Husk bare, at antallet enheter er begrenset, så om du kjøper en ny enhet kan det hende du må nullstille den gamle kontoen og godkjenne bruk av hver enhet på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav saga » lør 13.04.2013 16:19

Ok, men det passordet jeg hadde funker heller ikke på den gamle mailen på iCloud, så jeg får ikke slått på iCloud på noen av enhetene lenger....

Må kanskje bare slette hele greia og opprette ny iCloud konto da?

Og det gjorde jeg, sletta iCloud kontoen på de forskjellige enhetene og la inn ny med den nye Apple-id'n :-)
Så nå er alt på stell! :-D
medlem i 149 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav T.B.Hansen » lør 13.04.2013 18:56

Hvis du har kjøpt programmer/apps, musikk eller film med en gammel konto, trenger du brukernavn og passord for denne kontoen — ellers risikerer du å ikke få tilgang på det du har kjøpt.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav saga » lør 13.04.2013 19:52

Men jeg har jo ikke opprettet en ny Apple-id, har bare endret på mailadressen, så det er fortsatt den samme Apple-id kontoen :-)
medlem i 149 måneder
 

Re: forskjellig e-mail på Apple ID og iCloud, hvordan endre?

Innleggav sifpilsen » tor 18.04.2013 9:21

Hcis du trenger å forandre på en Apple ID, gå til Appleid.apple.com for å forandre. Jeg ville forandret f eks navnet litt på AppleID, lagre forandringen. Så logget ut der og logget inn på iCloud.com med samme detaljer. Om navnet ditt ikke har forandringen du gjorde, er Apple ID og iCloud kontoen din 2 forskjellige kontoer.
medlem i 137 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron