Tilbakestille til fabrikkinnstillinger

Tilbakestille til fabrikkinnstillinger

Innleggav Maskeladden » søn 21.04.2013 20:41

Skal selge min MacBook Air, og vil derfor nullstille den tilbake slik den var når jeg fikk den.

Hvordan går jeg frem for å gjøre dette? :-)
medlem i 132 måneder
 

Re: Tilbakestille til fabrikkinnstillinger

Innleggav petrus764 » søn 21.04.2013 20:52

Har du Lion eller Mountain Lion på den? Restart maskina men hold inn CMD + R under oppstarten. Da vil du gå inn i recovery hvor du kan slette harddisken og reinstallere OSX.

Er det en eldre air må du formatere den med USB-pennen som fulgte med, da OSX ligger på den.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Tilbakestille til fabrikkinnstillinger

Innleggav Maskeladden » søn 21.04.2013 20:55

petrus764 skrev:Har du Lion eller Mountain Lion på den? Restart maskina men hold inn CMD + R under oppstarten. Da vil du gå inn i recovery hvor du kan slette harddisken og reinstallere OSX.

Er det en eldre air må du formatere den med USB-pennen som fulgte med, da OSX ligger på den.



Skal være og si at jeg ikke vet, er ikke kjent med dette i hele tatt.
Men maskinen er kun en uke gammel, og ingenting er installert /avinstallert av noe slag.
medlem i 132 måneder
 

Re: Tilbakestille til fabrikkinnstillinger

Innleggav petrus764 » søn 21.04.2013 21:05

Da har du Mountain Lion, da er det bare å starte maskina med å holde inn CMD + R.

Merk at du må slette disken i diskverktøy (fra recovery-menyen) før du installerer OSX på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Tilbakestille til fabrikkinnstillinger

Innleggav Maskeladden » man 22.04.2013 20:17

petrus764 skrev:Da har du Mountain Lion, da er det bare å starte maskina med å holde inn CMD + R.

Merk at du må slette disken i diskverktøy (fra recovery-menyen) før du installerer OSX på nytt.



Takk for hjelp :-)
medlem i 132 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]