Rød dag tilbud på Lefdal

Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav SimonChen » søn 09.06.2013 10:27

Heihei folkens!

Fikk en mail fra Lefdal ang. tilbud de har hver "røde" dag i kalenderen, å i dag har de ganske heftig avslag på MacBook pro(ikke retina) 6990kr og iPad 2 1990kr

Bilde

Tyder dette på nye produkter i morgen tro? :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav jerry.c.bush » søn 09.06.2013 10:38

Nei ikke nødvendigvis. Dette er noe Lefdal og Elkjøp gjør hele tiden.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav Nikoraisan » søn 09.06.2013 11:05

Overhodet ikke.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav Ovit82 » søn 09.06.2013 11:36

Enig med de andre. Lefdal, Elkjøp og nå Expert har startet med søndagstilbud i nettbutikkene for å selge mer. Men det er jo en god deal, så om du har behov for ny MBP er det et godt kjøp selv om det kommer nye produkter i morgen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav RolfA » søn 09.06.2013 12:09

Macbook Proen virker å være en god deal, men stusser litt på at førprisen ifølge på Apple.no burde være 9.290. Er det en eldre modell eller har Lefdal litt billigere priser på Macbook Pro ene Apple (jeg trodde ikke Apple forhandlere kunne sette prisene selv). Det er relativt sjelden Apple maskiner er på tilbud. Elkjøp kjørte vel for et par år siden en kampanje med 10 eller 20% på alle bærbare datamaskiner - og slik jeg forstod det tok det litt tid å få Apple maskinene levert.

Tror nok ikke du kan ta dette som en indikasjon på nye produkter i morgen, da Elkjøp/Lefdal kjører slike kampanjer uavhengig av om nye produkter introduseres (iallfall på noen dagers sikt - sier vi uker er det vel ikke usannsynlig at det kommer oppgraderinger).

iPad 2: er selvfølgelig også en god deal om man ønsker seg en slik. Men de er oftere på tilbud.
medlem i 226 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav Dorkfish » søn 09.06.2013 12:47

Det er nyeste modell, det er bare en skikkelig bra tilbud. Sannsynligvis fordi Apple helst vil selge Retina modeller, så de med vanlig skjerm skal etter hvert fases ut.

Lefdal kan selge den til hvilken pris de vil. Apple bestemmer ikke dette. Den har i lengre tid vært en del billigere på Lefdal/Elkjøp enn på Apple.no. Mest fordi Apple.no aldri har tilbud.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav nightking » søn 09.06.2013 12:55

Det skal nok være den nyeste. Ser at det er feks USB 3.0.. Det har vel kun den nyeste macbook pro som har?

Noen som vet når dagens macbook pro (uten retina) kom? Søstern skal ha macbook pro 13" nå. Og da virker jo detta som ett godt tilbud, men kan d komme ny nå som apple har framvisning på WWCD
medlem i 188 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav Dorkfish » søn 09.06.2013 13:01

Den ble lansert i Juni ifjor, så det er en 1 år gammel modell. Men allikvel en fantastisk maskin.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav RolfA » søn 09.06.2013 15:31

Dorkfish skrev:Lefdal kan selge den til hvilken pris de vil. Apple bestemmer ikke dette. Den har i lengre tid vært en del billigere på Lefdal/Elkjøp enn på Apple.no. Mest fordi Apple.no aldri har tilbud.


Det har du nok rett i. Jeg tok feil. Jeg trodde egentlig at Apple bestemte prisene i avtalen med leverandør, og alt av tilbud var avtalt med Apple og følgelig at det blir sett svært stygt på av Apple om man avviker vesentlig fra ordinær utsalgsprisene (særlig tilbud type X% på alle bærbare datamaskiner, slik som Elkjøp kjørte). Marginene på Apple datamaskiner er svært lav og det er andre incentiver til å ikke avvike fra Apple priser, iallfall ifølge denne artikkelen på Macworld.com http://www.macworld.com/article/2024257/how-apple-sets-its-prices.html

Sitat fra Macworld.com artikkelen, ganske interessant:
The company [Apple] supplements its tiny wholesale discounts to resellers with more substantial monetary incentives that are available only if those resellers advertise its products at or above a certain price, called the “minimum advertised price” (MAP). This arrangement enables retailers to make more money per sale, but it prevents them from offering customers significant discounts, resulting in the nearly homogeneous Apple pricing we are used to.
medlem i 226 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav Ove » søn 09.06.2013 18:42

Fikk samme nyhetsbrevet fra Lefdal som er nevnt ovenfor.

Avsender er noe med … post.elkjop.no

Tilfeldig? Neppe!
medlem i 230 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav Nikoraisan » søn 09.06.2013 19:00

Ove skrev:Tilfeldig? Neppe!
Hva mener du? At Elkjøp og Lefdal er samme greia er ingen hemmelighet. Samme eier, samme driftsmetode, samme sortiment og hovedlager.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Rød dag tilbud på Lefdal

Innleggav Ove » søn 09.06.2013 19:28

Elkjøp sendte dette ut som "Rød dag"-tilbud, så vidt jeg forstår, dvs. kun i dag og kun i nettbutikk? — Imidlertid så har Elkjøp MD101 som "Sommerkampanje" til samme pris:

http://www.elkjop.no/product/data/barba ... 13-3-md101

Skulle ikke forundre meg om Lefdal har akkurat det samme om jeg spør i en butikk i morgen. For øvrig har begge butikker hatt diverse tilbud på MD101 i bortimot ett år nå.
medlem i 230 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere