Mac Pro, MBP eller iMac?

Re: Mac Pro, MBP eller iMac?

Innleggav njadve » man 17.06.2013 9:23

Jeg forstår beccarella godt. Det er fullt mulig å gjøre mye av det han har tenkt å gjøre på en Mini, men det er ikke optimalt. Det kan sammenlignes med å kjøre Bodø-Paris i en Hyundai Getz; det går helt fint men det er langt mer behagelig å gjøre det i en Aston Martin.

Når man jobber med store RAW-bilder så trenger man kraftige maskiner for å få en rask arbeidsflyt. Jeg har selv litt erfaring med det og har brukt min Mini litt til sånt arbeid, og det går greit, men det er litt tregt og den blir litt varm og det blir litt mye støy. Jeg skal selv skaffe meg en Pro om noen år for å ha en skikkelig arbeidsstasjon.

Når du sier du skal jobbe med mange store bilder samtidig og bruke flere programmer på engang. Det kan du i dag med et lesebrett eller en telefon.


Hehe, De kan spøke De. Det er mangt som går, men lesebrett og telefoner er ikke brukbare til noen form for produksjon, kun konsum.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Mac Pro, MBP eller iMac?

Innleggav MCSE » man 17.06.2013 13:08

Imponerende kunnskap "LCD" :)

Tror du er på rett vei "beccarella". Vi bruker konsekvent Eizo skjermer her men vi har prøvd Apple sine (også iMac) og de er meget gode selv om de ikke når Eizo på det meste. Reflekser er nok en av de tingene foto redigerere ikke liker med Apple skjermer generelt. Vi bruker Foris FX 2430 til videoredigering på grunn av fantastiske tilkoblingsmuligheter. Skal man jobbe med fotos er ColorEdge konge på haugen, drev en del med det før :)

Hos oss har vi alltid oppgradert til mye mer en det vi trenger i nuet så vi slipper å gjenta prosessen for ofte. Nå har mitt behov flatet ut og vi bruker "arvemetoden" ;)
Når den nye Mac Proen kommer får kona den og jeg overtar hennes 12-Core, min gamle 2008 8-Core blir media/fil-server.

PS: Gratulere med heftig "upgrade" :) Tror MBP'n vil gi deg mange gode arbeidstimer fremover :)
medlem i 166 måneder
 

Re: Mac Pro, MBP eller iMac?

Innleggav beccarella » tir 25.06.2013 20:32

Har nå både oppgradert til Samsung 840 SSD disk, pluss installert 6GB ram fra OWC (som maskinen gjenkjenner), og det er en klar forskjell! Herlig! :) Venter bare på at "ny" OS X 10.6 kommer i posten.

Nå skal jeg nok greie å være tålmodig til Mac Pro blir sluppet på markedet til høsten! :)

Takk for hjelpen så langt folkens! :-)
medlem i 183 måneder
 

Forrige

Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]