Neste generasjon iMac?

Neste generasjon iMac?

Innleggav FHM » tir 18.06.2013 12:39

Hei, når kommer neste generasjon iMac 27"? Og hvor mange hardisker kan man ha i en iMac 27"? :)
medlem i 150 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac? :)

Innleggav ddybing » tir 18.06.2013 12:46

Det er det ingen som vet.
Den som er nå kom vel i november i fjor, så kanskje rundt der, eller tidligere :-)

Jeg vet ikke hvordan det er med den nye modellen, eller hvordan man i det hele tatt åpner den, men i de forrige var det vel den som fulgte med + en til.
Sist endret av ddybing den tir 18.06.2013 14:37, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac? :)

Innleggav nosey » tir 18.06.2013 14:29

Ser ingen grunn til å skulle vente på den. Det blir vel noe hardware-oppgraderinger. Skal du ha neste gen. iMac mtp. designendring så må du nok vente 1 og et halvt år tipper jeg...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac? :)

Innleggav Mags » tir 18.06.2013 15:10

Buyersguide antyder at det kanskje ikke er så lenge før det kommer en ny iMac. Spørs hvor travelt du har det.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac? :)

Innleggav nosey » tir 18.06.2013 15:33

Med kun hardware-oppgradering ja, ingen grunn til å vente da...?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac? :)

Innleggav ddybing » tir 18.06.2013 15:46

Er ikke bedre hardware en grunn til å vente...?

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac? :)

Innleggav njadve » tir 18.06.2013 15:53

Jeg hadde ikke giddet vente, det kommer alltid noe ny hardware om ikke så lenge...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac?

Innleggav FHM » tir 18.06.2013 19:48

Tenkte litt på haswell og slikt som GTX 780
medlem i 150 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac?

Innleggav nosey » ons 19.06.2013 0:05

@ddybing: Når det er snakk om hw-oppgraderinger, som sjeldent er veldig merkbare for folk flest, så er det vel ikke verdt å vente. Som det så mange ganger har blitt sagt før, så kan man jo aldri kjøpe hvis man alltid skal vente på noe nytt. Det blir riktignok noe annet hvis det er veldig kort ventetid det er snakk om, og at man ikke har noen spesiell hast med å få kjøpt. Nå er det jo også snakk om en oppgradering som er større enn ellers, da denne Haswell-arkitekturen, etter hva jeg har fått med meg, er en gangske kraftig forbedring, særlig med tanke på energieffektivitet/strømsparing, og ytelse generelt? :)

Nå er det jo som sagt snakk om en litt større hw-oppgradering, men sånn generelt så ville jeg heller ventet (hvis det var snakk om kort ventetid) hvis det straks kom en iMac med ny design. Hadde jeg kjøpt iMac, og 3 uker senere kom det en med ny design, da hadde jeg med en gang følt at min iMac var litt utdatert/gammel, allerede...

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac?

Innleggav FHM » søn 30.06.2013 18:34

Takk for svar. Sitter nå kun på min kjære iPad mini så jeg vil gjærne få meg PC så fort som mulig. Hvor lang vente tid er det snakk om før apple lanserer den neste iMacen?
medlem i 150 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac?

Innleggav Traktor » søn 30.06.2013 20:29

Så den dagen retina iMac står på trappene er det heller ikke verdt å vente på, siden det også bare er en hardware oppdatering? Synnes folk undervurderer hardware litt vel mye :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Neste generasjon iMac?

Innleggav nosey » man 01.07.2013 0:30

Det blir noe litt annet ja. Når jeg snakker om HW her så mener jeg det mest essensielle som prosessor, skjermkort og brikke-arkitektur. Nå har ikke jeg noe som helst peiling, men man skulle ikke tro at en iMac med Retina-skjerm er utenkelig i nær framtid? :D Isåfall blir nok det min første iMac!

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron