Hva burde jeg gjøre først, og hvilke skrive program?

Hva burde jeg gjøre først, og hvilke skrive program?

Innleggav Moira » søn 14.07.2013 20:59

Etter å vært super fornøyd med både iphone, iphone 4, iphone 4s, ipad 3 og nå sist iphone 5 - har jeg tatt "skrittet" og kjøpt en flunke ny macbook air 13" fra apple.no :-D
Denne var i tr. Heim på torsdags morgen - så regner med å få den i morgen eller tirsdag.

Jeg er student, og trenger et OK skriveprogram, som gjør at jeg kan sende inn dok. Som word (tror jeg... Lærerne bruker vanlig pc og word, og er ikke spesielt data kyndige...).
Hvilke program gjør dette, og hvordan skaffer jeg dem?

Ellers - hva er de første tingene jeg må (burde) gjøre når jeg får pcen? Har aldri vært borti mac før, og er ikke akkurat det jeg vil kalle "data geek" fra før :-p

Er igrunn litt grønn, men har veldig lyst å lære mest mulig, slik at jeg får mest mulig ut av pcen, så håper det fins noen læreR villige sjeler her inne :-)
medlem i 158 måneder
 

Re: Hva burde jeg gjøre først, og hvilke skrive program?

Innleggav vikingbear » søn 14.07.2013 21:49

Ta en titt her feks: http://www.apple.com/support/macbasics/

Bruker selv "Pages" som er det Apple programmet som tilsvarer Word. Du kan sende filene som word filer eller feks som PDFer, og du kan importere Word filer. Ellers finnes jo også MS Office i en mac versjon
medlem i 175 måneder
 

Re: Hva burde jeg gjøre først, og hvilke skrive program?

Innleggav ddybing » søn 14.07.2013 21:50

Moira skrev:Etter å vært super fornøyd med både iphone, iphone 4, iphone 4s, ipad 3 og nå sist iphone 5 - har jeg tatt "skrittet" og kjøpt en flunke ny macbook air 13" fra apple.no :-D

Gratulerer med Mac! Håper du blir fornøyd :-)

Moira skrev:Jeg er student, og trenger et OK skriveprogram, som gjør at jeg kan sende inn dok. Som word (tror jeg... Lærerne bruker vanlig pc og word, og er ikke spesielt data kyndige...).
Hvilke program gjør dette, og hvordan skaffer jeg dem?