God skjerm på Non retina macbook pro?

God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav TheWinMedi » man 29.07.2013 21:53

Hei, som tittelen sier. Er skjermen god på non- retina macbook pro god? Eller vil det være dårlig i Youtube videoer, redigering, lekse arbeid og nettsurfing?
Selvfølgelig vil det ikke være for dårlig, men jeg er skeptisk av at jeg valgte MBP non retina.

Takker for svar! :)
medlem i 152 måneder
 

Re: God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav ddybing » man 29.07.2013 21:58

Jeg har ikke gjort så mye billedredigering på min MBP enda, men jeg synes skjermen er mer enn god nok til det du lister opp. Jeg har en 2012 13".
Ta en titt innom nærmeste Elkjøp/Expert/Lefdal/Eplehuset og ta en titt. Da ser du, bokstavelig talt, med egne øyne om det er bra nok :)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav TheWinMedi » man 29.07.2013 22:16

Flott! Er du fornøyd med din macbook pro non-retina 2012? Jeg har kjøpt lik skjønner du, venter på den.
medlem i 152 måneder
 

God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav ddybing » man 29.07.2013 22:23

Åja, skjønner :-) Jada, meget fornøyd. Stabil, nærmest lydløs og rask. Selv har jeg 2.5Ghz versjonen, med HDD.
Tastaturet må også være et av de beste Apple har laget - gled deg! :)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav TheWinMedi » man 29.07.2013 22:33

Ja, jeg gleder meg. Men var litt skeptisk når mange anbefalte retina til de andre på nettet. Men retina er ikke upgradeable, og det er non-retina. Jeg skal oppgradere til SSD med 256gb og 16gb ram. Jeg vil nok merke store forskjeller da jeg prøvde den for første gang og etter det er oppgradert.
medlem i 152 måneder
 

Re: God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav Master_Gismo » man 29.07.2013 23:55

Å betale 5000 kroner for skjermen på en bærbar maskin som du skal bruke til å surfe på nettet med er helt sykt. Ikke nok med det, men du greier antagelig ikke se forskjell.
Du hadde veldig fint greid deg med en Mac Air med 4GB RAM. Den virker lynraskt og er mye mindre og lettere å bære på. Den har vel også mye lengre batteri tid.

Mitt tips er å kjøpe en Mac Air, om du ikke skal drive med video redigering. Men også det kan fungere på en Air.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav ddybing » tir 30.07.2013 0:03

Godt innlegg, Gismo :-) Enig.

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav svano » tir 30.07.2013 0:04

Skjermen er god den, men er det snakk om 15"-eren ville jeg kostet på meg hi-res utgaven av skjermen med antirefleksbehandling. Vel verd 800,- spør du meg.

Edit: ser du alt har bestilt og at det tydeligvis var snakk om 13"

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav TheWinMedi » tir 30.07.2013 15:27

Master_Gismo skrev:Å betale 5000 kroner for skjermen på en bærbar maskin som du skal bruke til å surfe på nettet med er helt sykt. Ikke nok med det, men du greier antagelig ikke se forskjell.
Du hadde veldig fint greid deg med en Mac Air med 4GB RAM. Den virker lynraskt og er mye mindre og lettere å bære på. Den har vel også mye lengre batteri tid.

Mitt tips er å kjøpe en Mac Air, om du ikke skal drive med video redigering. Men også det kan fungere på en Air.



Nope, det hadde jeg ikke klart meg med. Grunnen til at jeg skal ha ny ssd og 16gb ram er pga jeg er nødt til å kjøre både windows og mac os x samtidig. Jeg tror air hadde vært neppe bra til mitt behov. 120gb ssd er litt for lite for 2 os. Men dette har jeg ikke skrevet i dette innlegget, men ville bare forklare hvorfor jeg ikke valgte air.
medlem i 152 måneder
 

Re: God skjerm på Non retina macbook pro?

Innleggav Master_Gismo » tor 01.08.2013 3:01

OK…
Men få med deg at prosessoren (i7) på 15" Macbook pro, er den tregeste i7 versjonen med 2 core. Du bør vite at i7 med 2-core, er ikke så mye mer kraft enn i5, for den greier også ganske mye. Så trenger du enorm prosessor-kraft, så bør du koste på en bedre i7 enn originalen som er i MBP. Men da blir den dyr.

Men tror du bør sjekke mer på hvor krevende det er før du kjøper maskin. Ser mange som kaster bort mange tusen kroner på en helt rå prosessor, som du ikke bruker fult ut. Du får også Air med i7… Etter hva jeg kan se, så vill jeg tippe du kanskje betaler rundt 3-5tusen kroner for å slippe å vente noen sekunder ekstra.
Lykke til på jakten… Håper du finner rett maskin. For det er også dumt å ha en maskin som ikke greier jobben du skal gjøre.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]