Docken på imac

Docken på imac

Innleggav nybegyner » søn 22.09.2013 10:30

Jeg er helt grønn på det dette med mac :-) men Veldig pirkete når ting plutselig skjer annerledes og lurer på om en ting er normalt.

Har hatt denne Imacen i 2 mnder den har ca 70Gb fyllt på harddisken forøvrig. men spørsmålet som jeg har er;

Docken bruker noen sec på å dukke opp nå når jeg slår den på om morgenen, 3- 4
skrur jeg den av i 10 min for å teste dette, så kommer den sigende med en gang, sånn var det også når jeg kjøpte den.

Eller er dette helt normalt? Jeg er kanskje litt tullerusk
medlem i 126 måneder
 

Innleggav Superhai » søn 22.09.2013 10:47

Du har vel installert noe som Finder starter opp hver gang du starter maskinen.
medlem i 131 måneder
 

Re: Docken på imac

Innleggav nybegyner » søn 22.09.2013 12:35

Vet ikke hva det skulle være jeg, men dette var sikkert et litt dumt spm uannsett :rolls eyes:
medlem i 126 måneder
 

Re: Docken på imac

Innleggav Driveren » søn 22.09.2013 13:21

Docen er Mac Os sitt svar på start menyen i WIndows. Noen programmer legger seg der automatisk, noen må du legge til. Ved å høyreklikke på program ikonet kan du fjerne unødvendige program fra dokken. Går du inn i sytemvalg og velger doc. kan du velge størellse og plasering samt om den skal skjules automatisk. Den kommer da frem når du holder musepekeren nederst pås Skjermen. Er doccen i veien så annbefaler jeg deg å krympe den ssamt flytte den til en side den ikke er i veien. :-!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Docken på imac

Innleggav Gitman » søn 22.09.2013 16:57

Du sjekker lett om noen programmer starter automatisk ved oppstart. I dokken, under ikonet på programmer som kjører vises et lite hvitt merke. Finder ikonet har alltid dette merket. Eter oppstart sjekk i dokken om noen andre ikon har dette.
medlem i 230 måneder
 

Re: Docken på imac

Innleggav nybegyner » man 23.09.2013 10:41

Det skjønnte jeg ikke helt, ser ikke noe merke noe sted, verken på finder eller spotify som kjører. at programer kan starte opp selvom du ikke ser de i påloggings objekter?

Det som undrer meg er bare det med at docken ved førstegangs oppstart f eks om morgenen bruker litt tid, men normalt er det vel at den skal poppe opp med en gang.

Skrur jeg den av igjen i 10 min og så på igjen så er den nemlig rask.. hm
medlem i 126 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]