Henge dock og dvale på MBA

Henge dock og dvale på MBA

Innleggav Tidemann79 » tir 01.10.2013 15:33

Hei.

Jeg kan beegynne med at jeg nettopp har gått fra PC til Mac, og jeg var ikke akkurat flink på PC, så er dessverre helt blank på Mac.

Det jeg har problemer med er min ny innkjøpte Henge Dock. Maskinen går i dvale med engang jeg lukker skjermen å skal sette den i docken. Jeg har ingen problem med å gjøre det når jeg bruker HDMI i thunderbolt porten. Men i docken bruker jeg ethernet kabel i thunderbolt porten, og det var litt av grunnen til at jeg kjøpte den og, siden jeg da skulle bare bruke airplay via Apple TV i kablet versjon. Og HDMI fra A TV og opp i Tv`n. for å slippe å bruke wifi, da jeg har problemer med ustabilt nett på MBA`n. Ble rådet til det av eplehuset å bruke kabel, etter at jeg sendte inn maskinen etter bare en uke i mitt eie. Er visst for nytt kort i maskinen i forhold til min nye router, og da ble det parings problemer.

Noen som kan forklare meg hvordan det er mulig å få lukket skjermen og få brukt docken?

Jeg bruker bluethooth tastatur og mus. Jeg ser når jeg tar maskinen ut av docken, og bare har trykt litt på tastaturet, så er der skrevet på passord linjen, men jeg får ikke bildet opp på tv`n. Jeg slår også på airplay, før jeg lukker skjermen.

Setter stor pris på all hjelp, siden jeg er en absolutt novise på dette.
Mvh
Even
medlem i 126 måneder
 

Innleggav Superhai » ons 02.10.2013 7:17

Jeg har alltid sett for meg at det skulle holde å velge at Bluetooth skal vekke maskinen, men det gjør kanskje ikke det. Dette kanskje hjelper deg https://code.google.com/p/macosx-nosleep-extension/
Jeg ville nok heller koblet display til thunderbolt, det skal fungere å koble det etter thunderbolt-ethernet, evt. heller brukt f.eks USB3 til nettverket.
medlem i 132 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]