MB Pro Retina 13" eller MB Air 13"?

MB Pro Retina 13" eller MB Air 13"?

Innleggav poppee » man 25.11.2013 11:54

Hei!

Er inne på tanken å kjøpe en MacBook, men usikker på om jeg har behov for Pro eller om jeg kan gå med Air.

Jeg har fått tilbud fra jobb om enten Air 13" med i7 prosessor eller en MB Pro 13" Retina med i5 2.6GHz.

Jeg må selvfølgelig betale for den selv, men penger er ikke noe problem her, lurer bare på hva jeg burde velge? Den kommer til å bli mest brukt til surfing, se på film, og reise.
Men har jeg forstått det riktig at retina utgaven veier så og si det samme som Air?
Hva mer burde jeg tenke på?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: MB Pro Retina 13" eller MB Air 13"?

Innleggav Jahren » man 25.11.2013 13:32

Det avhenger helt av hvilke bruksområder man tenker seg for maskinen. Som reisekompanjong og til enkel bruk er Macbook Air et helt ypperlig alternativ. Ytelsen på den nye generasjonen er ei heller ikke til å kimse av, så noen tøffere oppgaver vil også den klare å kjøre. Det er dog ikke til å skyve under en stol at den nye Macbook Pro Retinaen også er meget lett og utrolig rask. Denne vil være aktuell om du trenger den til litt tøffere oppgaver i ny og ne.
Vil også legge til at jeg har prøvd begge disse maskinene over en lengre periode, og kan med sikkerhet si at du vil bli meget fornøyd uansett hvilken du ender opp med.

For mitt personlige bruk, som er til programmmering, surfing, multimedia og noe foto/video/lyd-redigering er Pro Retina det rette valget.
medlem i 171 måneder
 

Re: MB Pro Retina 13" eller MB Air 13"?

Innleggav Wavelength » man 25.11.2013 13:50

Her ville jeg helt klart valgt Retina.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron