MacBook Pro 13'' Retina

MacBook Pro 13'' Retina

Innleggav LittleJ » man 25.11.2013 21:02

Hei.
Jeg vurderer å kjøpe meg en MacBook Pro 13'' med retina-skjerm og lurer på om noen av dere har noen erfaringer? Jeg har aldri eid en MacBook før, men har både iPhone og iPod. Jeg syns MacBook'en er veldig fin og se på og virker som den har et bra operativsystem, samtidig som jeg liker å ta bilder og redigere filmer. Og med tanke på at jeg snart må kjøpe meg en ny PC og Windows 8 virker litt vanskelig å skjønne og jeg vet ikke helt om jeg gidder å prøve meg på det. Men det jeg er litt tvilsom på er at prisen ligger på 12000 kr. Jeg syns dette er i det meste laget for en datamaskin og lurer også på om den er verdt det. Så, har dere noen erfaringer med MacBook og er MacBook verdt pengene?

Jente, 15.
medlem i 124 måneder
 

Re: MacBook Pro 13'' Retina

Innleggav bjobek » man 25.11.2013 21:13

Jeg har en 13" retina macbook, og er fornøyd. Den er vitterlig dyr, men etter et par dagers bruk er det sannelig også verdt pengene! Jeg er kjempefornøyd, og jeg tror heller ikke du vil angre! Operativsystemet er laaaang bedre en windoms, når du først kommer inn i det.

Retinaskjermen er strålende å se på, og utmerket å bruke med tanke på foto. Kanskje ikke helt perfekt om du skal lage ting som krever absolutt nøyaktighet med tanke på farge og kontrast (den er strengt tatt blank!), men meget bra!

Uansett hvilken modell du velger, vil nok macen holde lenge til bruket du har – i alle fall på daglig basis. Jeg har riktignok en god modell, men har knap opplevet noe lagg med store RAW-filer og 1080p-video og høyere. Et godt tips er å investere i mye ram, siden du ikke kan legge til siden!
Husk også at iPhoto og iMovie følger med. Skulle du behøve noe mer til bildebehandling, kan jeg varmt anbefale Apterure. Koster drøye 500 kroner fra App Store, er utmerket til å organisere bilder, samt gjøre de aller fleste nødvendige justeringer.

Konklusjon: Dyr, men verdt pengene!
medlem i 131 måneder
 

Re: MacBook Pro 13'' Retina

Innleggav espen007 » lør 14.12.2013 21:05

Har netoppkjøpt en 13" med retina (8 Gb), og er litt redd for at han ønsker å kjøre spill på den. Er det noen som har installert windows 8 med bootcamp lg prøvd å kjøre nye spill?
medlem i 184 måneder
 

Re: MacBook Pro 13'' Retina

Innleggav joheri » søn 15.12.2013 1:02

Ingenting å lure på! Dette er en vanvittig god maskin og skjermen er en drøm å se på. Koster litt ekstra, men varer også deretter.

Brukerens avatar
medlem i 170 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron