BackUp av iTunes

BackUp av iTunes

Innleggav dark_overlord » tor 19.12.2013 12:52

Jeg har kjøpt meg ny MacBook Pro, og trenger i den forbindelse tips om hvordan jeg kan ta med meg iTunes over til den nye maskina.
(jeg ønsker ikke å dra med meg rubbel og bit fra den gamle maskina til den nye, slik jeg har forstått det at Time Machine gjør)

Noen som har tips til hvordan jeg gjør dette?

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: BackUp av iTunes

Innleggav vikingbear » tor 19.12.2013 14:17

Dette står godt forklart på Apple sine sider. Det er litt ulik prosedyre avhengig av om du overfører fra Mac til Mac eller fra Windows til Mac.

http://support.apple.com/kb/HT4527?viewlocale=no_NO

Essensen er at du flytter over hele den mappa som heter "iTunes" fra den gamle til den nye maskinen.
medlem i 175 måneder
 

Re: BackUp av iTunes

Innleggav dark_overlord » tor 19.12.2013 15:43

ja, musikkbiblioteket er så stort at det ligger allerede på en eksterndisk - så det er egentlig det som eksisterer i forbindelse med iPhone og iPad som skal flyttes. Men jeg vet ikke helt hvordan det funker :)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: BackUp av iTunes

Innleggav vikingbear » fre 20.12.2013 14:25

Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener med "det som eksisterer i forbindelse med iPhone og iPad. Bruker du iTunes til musikkavspilling på din MBP? Hvis musikken din ligger på en ekstern disk har du vel i så fall vært inne i innstillingene for iTunes og gitt beskjed om hvor musikkfilene ligger.

Hvis du flytter iTunes mappa over til den nye maskinen flytter du jo da ingen musikkfiler (de ligger på den eksterne disken som før). Det skulle derfor ikke være behov for å gjøre noe spesielt i forhold til den musikken du har syncet til iPhone/iPad
medlem i 175 måneder
 

Re: BackUp av iTunes

Innleggav dark_overlord » fre 20.12.2013 15:08

ja, alt med musikken er greit. tenker mer på apps o.l på iPhone og iPad. regner med det kommer til å by på krøll når disse skal synkroniseres mot den nye maskinen som ikke "kjenner" enhetene.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: BackUp av iTunes

Innleggav Chiang Mai 1963 » fre 20.12.2013 16:13

dark_overlord skrev:(jeg ønsker ikke å dra med meg rubbel og bit fra den gamle maskina til den nye, slik jeg har forstått det at Time Machine gjør)


TimeMachine henter ikke ut rubbel og bit hvis du ikke vil det. Du kan fint hente ut bare musikkbiblioteket, bilder osv.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: BackUp av iTunes

Innleggav vikingbear » lør 21.12.2013 12:07

dark_overlord: Hvis du har flyttet hele iTunes mappa over til den nye maskinen, har du det samme iTunes biblioteket som du hadde før. Verken maskinen eller iPhone/ iPad skjønner at det er noen endring fra tidligere. iPhone/ iPad er synkronisert mot et iTunes bibliotek, ikke en bestemt maskin
medlem i 175 måneder
 

Re: BackUp av iTunes

Innleggav dark_overlord » lør 21.12.2013 18:30

aha :)

da får jeg prøve det da :)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]