Snedig batteritid + skriveprogram

Snedig batteritid + skriveprogram

Innleggav LenaAsp » man 20.01.2014 15:28

Hei!
Mottok min macbook air på fredag. Har jo hørt om denne fantastiske batteritiden og lest om den i forskjellige tester. Batteriprosenten er nå på 86% og beregnet tid som er igjen er nesten 8 timer. Det skal sies at når prosenten var på 89% viste den 5 timer igjen.
Er dette noe som er vanlig i starten, at det endrer seg ofte? Står at det programmet som bruker mest strøm er spotify ( kanskje ikke så rart i og med at jeg synkroniserer ene spillelista).

Lurer også på om det word-programmet som ligger ute i app store til 280,- om det er hele "pakka" eller om det er ekstrautstyr hvis du allerde har kjøpt word?
Ellers er det en topp maskin? Regner med at det er mye jeg trenger å lære meg enda, men det kommer seg. Eneste minuset er at vi har litt tregt nett her hjemme...
medlem i 122 måneder
 

Re: Snedig batteritid + skriveprogram

Innleggav Valotunk » man 20.01.2014 15:47

Gjenstående batteritid er dynamisk. Dvs. at den justerer seg etter aktuell bruk.

Så om du veksler mellom "tunge" og "lette" oppgaver/programmer vil estimert gjenstående batteritid justeres tilsvarende.

Det samme ved f.eks. å endre lysstyrke på skjermen, skru av og på bluetooth, wi-fi etc.
medlem i 198 måneder
 

Re: Snedig batteritid + skriveprogram

Innleggav Grubasek » man 20.01.2014 18:07

Den Word-pakka du referer til er en pakke med maler (templates), og krever at du har Office-pakka installert fra før (MS Office 2008 eller nyere).

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron