Bacheloroppgave

Bacheloroppgave

Innleggav Espenfs » man 07.04.2014 14:20

Hei!
Vi skriver Bachelor om hva som motiverer forbrukere til å velge Apple produkt. Dersom du har eid et produkt fra Apple i løpet av de siste ti årene hadde vi satt stor pris om du kunne satt av 5 minutt til å svare på vår spørreundersøkelse.

https://docs.google.com/forms/d/1wGswtV2WQ2OhiRvybYvkt8tLJTgmHG-djb39dkWCdCc/viewform
medlem i 120 måneder
 

Re: Bacheloroppgave

Innleggav njadve » man 07.04.2014 15:49

Har dere testet undersøkelsen på andre eller snakket med veileder om den? Det er en del spørsmål som kan være utydelige. F.eks. hva dere mener med design. Tenker dere da på den generelle oppfatningen av design=utseende, eller det at god design kan handle om riktig motstand i taster, riktig utforming/plassering av trackpad osv.? Jeg for min del bryr meg mindre om selve utseendet, men synes det er viktig med god design som gjør at maskinen holder seg kjølig og stille.

Det var flere eksempler på spørsmål som var åpne for tolking. Det bør dere unngå hvis dere ønsker å få svar på det dere faktisk undersøker. Både A og B kan ryke på at det er usikkert hva folk faktisk har svart på...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Bacheloroppgave

Innleggav Espenfs » tir 08.04.2014 1:35

Takk for respons og svar på undersøkelsen!
Når vi spør om design i undersøkelsen, spør vi om utseende. Spørsmålene er tatt fra artikkler som undersøker mye av det samme som vår oppgave undersøker, der dette var et av spørsmålene.
vi har snakket med veileder og fått "godkjent" undersøkelsen.
Undersøkelsen har også gått gjennom en pre-test der vi har fått tilbakemeldinger på hva som er uklart osv.
medlem i 120 måneder
 

Re: Bacheloroppgave

Innleggav njadve » tir 08.04.2014 9:10

Det var ikke meningen å være negativ, jeg ville bare gi dere noen tips til hvordan oppgaven kan bli bedre. Jeg sitter selv og skriver masteroppgave for tiden, så jeg står overfor mange av de samme problemene...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Bacheloroppgave

Innleggav Espenfs » tir 08.04.2014 10:47

Vi setter stor pris på tilbakemeldinger :)
lykke til med masteroppgaven!
medlem i 120 måneder
 

Re: Bacheloroppgave

Innleggav LCD » tir 08.04.2014 13:49

Hei

Ved utdannelse er det ikke mulig å velge 2 valg...bare et valg
Kansje ikke noe stort problem da jeg fikk inntrykk av at spørsmålene kansje opptar den yngre generasjon mest og da er det vel greit
Ligger det noe sperre inne for hvor mange ganger man kan stemme?
medlem i 148 måneder
 

Re: Bacheloroppgave

Innleggav Espenfs » ons 09.04.2014 10:26

Hei! takk for respons og svar på undersøkelse :)
vi spør etter sist påbegynnte utdannelse, så er ikke nødvendig å kunne krysse ut flere enn et svar alternativ. du kan evt skrive noe i fri teksten.
Undersøkelsen er ment for en gang per konsument.
medlem i 120 måneder
 

Re: Bacheloroppgave

Innleggav Espenfs » tir 12.08.2014 0:44

Som update fikk vi karakteren A på vår bacheloroppgave :-D
Tusen takk for hjelpen!
medlem i 120 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]