Vurdere å kjøpe ny iMac 21/27" Bør jeg vente?

Vurdere å kjøpe ny iMac 21/27" Bør jeg vente?

Innleggav jo-segov » lør 14.06.2014 14:16

Vurderer å kjøpe ny iMac snart men lurer på om det kan være lurt å vente til det skulle kommet noe ny iMac snart.

:-/
medlem i 147 måneder
 

Re: Vurdere å kjøpe ny iMac 21/27" Bør jeg vente?

Innleggav lazyjacket » lør 14.06.2014 17:49

1) Det sies jo at det ila veldig kort tid kommer iMacs med oppdatert innmat (blir vel bare ny prosessor)

2) Til høsten får vi sikkert se iMac med Retina og MacBook Air med Retina + Thunderbolt displays med Retina.


Så da spørs det vel helt hva som er viktig for deg? Er Retina noe du vil ha? Eller holder standard oppløsning, hvis ja, så ville jeg venta 1-3 uker med å kjøpe pga ny prosessor etc.

Eller da vente til høsten og se om alle Retina spekulasjonene stemmer (veldig ofte så stemmer jo slike spekulasjoner).
medlem i 133 måneder
 

Re: Vurdere å kjøpe ny iMac 21/27" Bør jeg vente?

Innleggav jo-segov » lør 14.06.2014 18:01

Javel, tenkte også på at prisen på nåværende iMac måtte bli billigere om noe nytt kom. Men man vil alltid ha det nyeste selv om jeg sikkert ville blitt fornøyd med dagen modeller:)
medlem i 147 måneder
 

Re: Vurdere å kjøpe ny iMac 21/27" Bør jeg vente?

Innleggav lazyjacket » lør 14.06.2014 18:35

Nja, det er vel ikke alltids nødvendig at de setter ned prisene selvom noe nytt kommer.
Selvom MBA ble jo hele 100kr billigere når den nylig fikk ny prosessor (og det var vel bare 11" som gikk ned 100kr) Så vil tro at vi ser ca samme prisnivå på iMac fremover og kommer det en Retina modell, blir vel noen tusen dyrere, enn ikke Retina. Sånn om man skal se på MBP Non Retina mot Retina, så skiller det jo 1700kr. Og siden iMacene har større panel, så kan det jo tenke seg at prisen mellom Non Retina og Retina iMac blir det dobbelte eller mer.
medlem i 133 måneder
 

Re: Vurdere å kjøpe ny iMac 21/27" Bør jeg vente?

Innleggav Kjetil2706 » søn 22.06.2014 0:18

For noen få dager siden oppdaterte Apple iMac. Den billigste koster nå 9290 kr og kommer med 1,4 GHz tokjerners Intel Core i5. Du kan selvfølgelig kjøpe en bedre, men dyrere. Hvis du ikke må ha det nå, bør du kanskje vente til høsten. Som skrevet av lazyjacket kommer sikkert iMac Retina til høsten og jeg tror den kan bli veldig bra :-)
medlem i 129 måneder
 

Re: Vurdere å kjøpe ny iMac 21/27" Bør jeg vente?

Innleggav Nikolay » søn 22.06.2014 1:08

FYI: De oppdaterte ikke de eksisterende. De bare la til den billigste.

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]