Selge eller vente?

Selge eller vente?

Innleggav olenils » fre 20.06.2014 21:46

Hei.
Jeg har en MBA 13 sommer kjøpt Juli 2013. Altså et år gammel nå. Denne vil jeg selge slik at den ikke taper seg så mye i verdi, men usikker på hva jeg skal kjøpe.

Blir enten MBA eller MBP. Men tror dere det kommer ny MBA snart? Eller MBP? Poenget er at jeg ikke vil kjøpe ny MBA eller MBP nå om det kommer ny om 2 mnd.

Syyyykt i tvil...
medlem i 157 måneder
 

Re: Selge eller vente?

Innleggav Valotunk » fre 20.06.2014 22:24

Når og hva som kommer av nye modeller er det vel strengt tatt kun Apple som vet.

At noe en dag kommer er derimot sikkert. Kanskje til høsten. Kanskje ikke. Apple er til tider så uforutsigbare som det er mulig å bli og overraskelser er ikke uvanlig.

Men å selge en 2013 MBA for å kjøpe dagens modell er totalt meningsløst. En ørliten og knapt målbar ytelsesforskjell på CPU kan fort bli en "nedtur" i og med at du kan risikere å få en ny maskin med tregere SSD enn du har i dag.
medlem i 198 måneder
 

Re: Selge eller vente?

Innleggav olenils » søn 22.06.2014 13:59

Nå har jeg riktignok fått et bra tilbud på MBA. Går nesten i null ved å selge den i forhold til hva jeg betalte for den.

Den siste settningen din om cpu og ssd ga ingen mening. Utdyp gjerne
medlem i 157 måneder
 

Re: Selge eller vente?

Innleggav Nikolay » søn 22.06.2014 15:59

Det kom nettopp en ny MBA med en ørliten speed bump. Fullstendig unødvendig å selge den du har for å kjøpe ny, med mindre du er ute etter å øke mengden minne og/eller lagring.

Brukerens avatar
medlem i 123 måneder
 

Re: Selge eller vente?

Innleggav Valotunk » søn 22.06.2014 21:40

olenils skrev:Den siste settningen din om cpu og ssd ga ingen mening. Utdyp gjerne


Macbook Air fikk for et par måneder siden oppgradert prosessor (CPU) fra 1.3Ghz til 1.4Ghz, noe som gir en ørliten men knapt målbar bedring i prosessorytelse.

Men, samtidig meldes det at Apple benytter enkelte SSD'er (lagring) med dårligere ytelse i forhold til fjordårets modell:

http://www.macworld.com/article/2150841 ... marks.html

Apple benytter SSD fra forskjellige leverandører. Samsung, Toshiba og Sandisk. Det kan være forholdsvis stor variasjon i ytelse på disse og du vet ikke hvilken modell du får.

Du kan derfor ende opp med en "ny" maskin som strengt tatt kan være tregere enn en fra 2013.

Så som Nikoay skriver over her, med mindre du har tenkt å benytte anledningen til å kjøpe en maskin med mer RAM eller lagring vil det være direkte meningsløst og omtrent et tilbakeskritt å bytte ut en 2013 med en 2014.
medlem i 198 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron