Ny macbook, får ikke til å skanne

Ny macbook, får ikke til å skanne

Innleggav oleb60 » tir 01.07.2014 12:55

Hei,
er ny på mac og får ikke til å skanne fra trådløs airprint skriver (photosmart 5510). Skriver vises som installert (installerte seg automatisk første gang jeg brukte den) og utskrift går fint. Får denne beskjeden når jeg prøver å skanne:

"Skannerprogramvaren til skriveren er ikke tilgjengelig for øyeblikket. Kontakt skriverprodusenten for å få den nyeste programvaren."

Så jeg lurer på hvordan dette gjøres på mac når skriver allerede vises som installert. Skal jeg avinstallere først eller er det bare å laste ned driver fra hp og installere eller er det noe annet jeg kan gjøre?

Takker for alle svar.
medlem i 157 måneder
 

Re: Ny macbook, får ikke til å skanne

Innleggav Dorkfish » tir 01.07.2014 17:49

Det handler om at den automatiske innstallasjonen kun tok seg av det mest nødvendige, nemlig skirverdelen. Gå til websidene til HP og last ned printerens programvare, eller kanskje det ligger en CD i boksen?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Ny macbook, får ikke til å skanne

Innleggav oleb60 » tir 01.07.2014 18:00

Takk for svar, er en Macbook Air, får jo da ikke brukt cd. Så jeg kan laste ned driver fra hp og installere og må ikke avinstallere først?
medlem i 157 måneder
 

Re: Ny macbook, får ikke til å skanne

Innleggav jerry.c.bush » tir 01.07.2014 18:12

Her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/soft ... ct=5063582

Du trenger ikke avinstallere noe nei.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Ny macbook, får ikke til å skanne

Innleggav oleb60 » tir 01.07.2014 18:13

Takk :-)
medlem i 157 måneder
 

Re: Ny macbook, får ikke til å skanne

Innleggav hansk_e » ons 02.07.2014 2:26

Vet ikke om dette gjelder for deg.

Men fikk selv problemer med en HP photosmart Plus etter at jeg installerte Mavericks.

CDen som fulgte med virket ikke lengre, og på HP sin side får jeg bare beskjed om å laste ned oppdatering fra Apple Store.
Men utskrift virker, og jeg får tilgang til den via nettet.

For meg ble løsningen å bruke Preview for scanning, ettersom den ser ut til å virke der, men er litt mere tungvint enn ett scanner program.

VueScan virker og http://www.hamrick.com men var ikke så interessert i å betale 40 dollar ekstra for å scanne.
medlem i 147 måneder
 

Re: Ny macbook, får ikke til å skanne

Innleggav janrose » ons 02.07.2014 2:54

Jeg vet ikke om dette er overførbart til HP-skrivere, men jeg fikk uten videre kontakt med skannerfunksjonen på min canonskriver ved hjelp av Bildeoverføring som ligger i Programmer. Gjorde aldri noe mer enn å koble skriveren til med USB første gangen for å sette den opp på trådløst nettverk.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron