Hva skjer ved bruk av overføringsassistenten?

Hva skjer ved bruk av overføringsassistenten?

Innleggav Halion51 » lør 19.07.2014 1:24

Hei, Har en tid vurdert å skaffe meg ny imac. Har en 27" imac nå, men har litt for dårlig spec ets på denne + at den begynner å dra på åra......mid 2010. Tenkte jeg skulle spørre her om det er noen som vet hva det som overføres ved hjelp av assistenten. Hva med programmer?, Dokumenter, Hva med bilder, video, filmer og musikk i iTunes biblioteket. Har også kjøpt endel programmer som ikke er laget av mac, selv om de er lagd for å virke på mac, hva med disse? har noen av disse programmene på cd, og/eller kvitteringer i form av e-post med ref. nr. slik at de ville være en relativt enkel sak å finne tilbake til. Andre forhåndsregler jeg må ta?

Bruker maskinen mest til mang store bildefiler (RAW) + tusenvis av andre bildefiler, noen filmer, mye musikk og lydbøker litt dokumenter er det vel også men disse tar jo ikke store plassen.Av programmer til fotoredigering bruker jeg for det meste Phptosop, Tapaz med alle plug ins, + div andre potoredigeringsprogrammer. Burde jeg gå for flash-lagring? event hvor stor? Hva med fusion, Hastighet o størrelse på hardisk, Hvor mange RAM? (Vet jeg kan spare litt på å kjøpe RAM hos Komplett.no Mange for meg, viktige spørsmål her, så det vil være. Jeg ønsker at maskinen skal være rask og at jeg må kunne jobbe med flere appl oppe om gangen. Fint med seriøse svar.

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 

Re: Hva skjer ved bruk av overføringsassistenten?

Innleggav Lars A. Gundersen » søn 20.07.2014 1:16

"Programmer som ikke er laget av Mac"? Mener du ikke laget av Apple? Overføringsassistenten overfører alle programmer uansett, med instillingsfiler, serienummer etc. Og alle dine egne filer og innstillinger, inkludert bilder, musikk, etc. Rubbel og bit. Prøv, så ser du. Du får først spørsmål om du vil overføre alle konti eller kun bestemte konti til den nye maskinen, og der ligger alt av personlige filer og innstillinger. Så får du spørsmål om programmer, og det vil ta alt i den gamle Programmer-mappen som ikke allerede er forhåndsinnstallert i den nye av Apple.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Hva skjer ved bruk av overføringsassistenten?

Innleggav T.B.Hansen » søn 20.07.2014 15:57

Overføringsassistenten lar deg også velge om du vil overføre innstillinger, programmer og dokumenter.

Nyere versjoner av Overføringsassistent vil gi beskjed om programvare, systemtillegg etc er utdatert og ikke kan kjøres på den nye maskinen/i det nye OS'et. Med den så ny maskin kjører du vel uansett siste OS-versjon, så det burde ikke bli problemer her.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Hva skjer ved bruk av overføringsassistenten?

Innleggav Halion51 » tir 12.08.2014 10:18

Hei, litt sent dette, men..... Tusen takk for svarene, de besvarte og forklarte akkurat hva jeg lurte på vedr. overføringer ;-) Men er det noen som vet noe mer om, og kan forklare meg forskjellen på Flash lagring kontra Fusion, event hva må jeg ha av hard disk dersom jeg skulle velge Flash etc......

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 

Re: Hva skjer ved bruk av overføringsassistenten?

Innleggav Halion51 » tor 14.08.2014 19:16

Ingen som vet noe her?

Brukerens avatar
medlem i 148 måneder
 


Re: Hva skjer ved bruk av overføringsassistenten?

Innleggav geirill » tor 14.08.2014 22:58

Kjøp ssd;) kjøp så stor som mulig. Trenger du mer lagring kjøp en thunderbolt disk :-)
medlem i 182 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron