Overføre filer fra finder til ekstern harddisk

Re: Overføre filer fra finder til ekstern harddisk

Innleggav mactiss » tir 26.08.2014 7:01

Hei,

Om jeg formaterer den eksterne HDD til Exfat, har jeg da fullt ut lese/skrive så mye jeg vil, båd efor Mac og windows pc, Eller er det begrensinger?

Og kan dette gjøres under diskverktøy?

Litt usikker på om jeg har forstått dette riktig……
medlem i 128 måneder
 

Re: Overføre filer fra finder til ekstern harddisk

Innleggav jerry.c.bush » tir 26.08.2014 7:24

Exfat gir deg full lese- og skriverettigheter på både Windows og Mac.
Dette gjør du under Diskverktøy ja, velg disken som dukker opp på venstre side, velg så partisjoner på høyre side, velg da riktig format og du er "good to go".

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Overføre filer fra finder til ekstern harddisk

Innleggav mactiss » tir 26.08.2014 7:35

Aha, genialt! Har lest en del gamle tråder og der har det blitt skrevet at en ikke kan formatere disken slik at en fullt ut kan bruke den både på Mac og windows pcer…. Er denne muligheten ganske ny?

Jeg har et par eksterne hdd som er fulle av bilder. Vurderer nå å gå helt over til Mac, men vil gjerne ha muligheten til å koble de til en Windows maskin for både å lese å skrive til….. hva gjør jeg da med de eksterne diskene jeg allerede har?

Jeg må uansett kjøpe meg en ny ekstern hdd så kanskje dette er løsningen….:
Jeg kjøper en ny hdd og formaterer denne til Exfat i diskverktøy, kobler så hdd med bildene på(slik at begge) hdd står plugget i maskinen samtidig også overfører jeg bildene over til den nyformaterte disken…. Burde dette fungere?
medlem i 128 måneder
 

Re: Overføre filer fra finder til ekstern harddisk

Innleggav jerry.c.bush » tir 26.08.2014 9:03

Det burde fungere utmerket det ja. Men, jeg regner med at du vet det, bare vær obs på at om du formaterer en HD så slettes alt innhold på den.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Overføre filer fra finder til ekstern harddisk

Innleggav mactiss » tir 26.08.2014 9:23

Flott, takk for svar :-)

Er dette en ganske ny metode, altså Exfat?
medlem i 128 måneder
 

Forrige

Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]