Apple øker prisene

Apple øker prisene

Innleggav SimonChen » tor 01.01.2015 14:12

Er det bare meg, eller har Apple økt prisene på samtlige varer i nettbutikken etter årsskifte?
Kan det være sammenheng med lav kronekurs? :-!

Feks, billigste Macbook pro retina 15" kostet før nyttår 16990kr. Nå koster samme 19590kr.

Bilde

Bilde

http://store.apple.com/no

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav lazyjacket » tor 01.01.2015 14:20

Det er ikke bare deg, de har faen meg gjort det. Det er henger sammen med den lave kronekursen... :-[ :-/

Så jo Russland fikk jo virkelig en smekk. Blææææ.no til Apple de trenger ikke å være først når det kommer til alt :p

Tar vel ikke lang tid før alle andre elektroprodukter kommer til å få et bump i pris.
medlem i 133 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav Hysteria » tor 01.01.2015 18:05

Omtrent alle prisene er endret.
AppleTV, mac, iphone, ipad...tillogmed ladekabler, adaptere og øreplugger.
medlem i 206 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav Johnny Gleden » tor 01.01.2015 18:06

Hei

Apple overlever fint et dårligere salg i et lite marked som Norge
Verre med Eplehuset da de kommer til å merke dette veldig godt økonomisk en periode fremover
Sånne byks i prisen har en tendens til stoppe markedet en periode
En grunn er at mange nå vil vente på at kronen styrker seg for å se om prisen går nedover før de handler kostbare ting
Eller at man enkelt venner seg til prisnivået etter en stund for så å handle
Skal vi tippe at januar-Februar salget til Epplehuset vil bli tidenes dårligste

Jeg selv har sitti på gjerdet å ventet med en iPhone 4 da synes den fungerer greit, men planla vel egentelig å kjøpe ny til jul men tenkte at Jannuar eller Februar holder flott da jeg ønsket å ikke kjøpe første prodversjon av iPhone 6 uansett
Nå blir det å vente enda litt til
medlem i 120 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav _LarZen_ » tor 01.01.2015 20:22

Voldsomt pris hopp. Hadde tenkt å kjøpe meg en iPhone 6 Plus 64gb. Men aldri til den prisen dem skal ha nå... 8590,-
medlem i 219 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav Valotunk » tor 01.01.2015 22:01

Det var da et voldsomt prishopp og da... 10-15% opp, og andre butikker følger etter. Elkjøp har også allerede satt opp prisene.

Macbook Air 13" grunnmodell nå kr. 9790,-.

Denne selger nå Lefdal for kr. 6870,- på sitt "nyttårssalg", så hvis noen trenger er det vel bare å slå til umiddelbart...
medlem i 199 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav s.b.h » tor 01.01.2015 22:39

Prisene for developerprogrammet har også økt, koster nå kr 779,-
medlem i 185 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav nightking » tor 01.01.2015 22:47

Satt på gjerde å venta litt, skulle ha imac med 5k skjerm. Var på eplehuset om mandagen, fikk pris på 23280kr med de specsa jeg ville ha.. Men var litt usikker da det er myye penger, så tenkte å bare avvente til nyårret, og jeg spurte de om prisen ville gå opp. Og fikk beskjed om at det kom det ikke til å gjøre.

Idag ser jeg prisen er 25490kr.. Tipper jeg ikke får den for den andre prisen!! Jeg avventer, kanskje avlyser hele imac kjøpet for nå :(
medlem i 189 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav predan » tor 01.01.2015 22:59

Vill prisøkning ja. Sykt så dyre apple har blitt i det siste. 7600 for iPhone 6 64GB! For en telefon! Jeg hadde tenkt til å kjøpe meg en Macbook Pro Retina, men tenkte jeg skulle vente til slutten av januar. Er vel best å bare kjøpe nå, og se om jeg kan gjøre noen gode dealer på nyttårstilbudene som er kommet, for snart vil vel prisene øke i elektrobutikkene også?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav turimblar » fre 02.01.2015 1:21

Takk for heads-up!

Da bestilte jeg iMac 27' (3,2 GHz) nå fra Lefdal. Der koster den fortsatt "bare" 14.590,- mot ny pris på 17.590,-.
Hadde tenkt oss 3.4GHz, men den må man hente i Kristansand.

EDIT: avbestilte 3,2 fra Lefdal da jeg fant 3,4 GHz på Expert i Oslo.
Sist endret av turimblar den fre 02.01.2015 12:11, endret 1 gang
medlem i 228 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav Cybbe » fre 02.01.2015 3:32

Store elektronikkjøp bør vel gjøres så snart som mulig for de som planlegger dem. Telefonene kan fortsatt fås til gammel pris andre steder enn Apple (enn så lenge), problemet med laptop og stasjonære er at man gjerne gjør tilpasninger - og da passer ikke alltid varebeholdningen til Elkjøp.

Dette kan jo påvirke andre produsenter også, men det kan tenkes at noen vil la marginene bli spist opp av valutaendringene for å få en prisfordel i markedet.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav steph » fre 02.01.2015 12:53

Ser at prisene er vesentlig lavere i Sverige, dvs. på apple.com/se.

Dette til tross for at den norske kronen fortsatt er sterkest.
Eksempelvis koster Macbook Pro 15" 19590 NOK mot 18 495 SEK , og Iphone 6 6590 NOK mot 6395 SEK.

Hvis ikke prisene skrues opp i Sverige, så har Apple dratt til litt ekstra i det norke markedet for å se om vi tåler det.

Noen som tror at prisene vil gå ned hvis kronen styrker seg?
medlem i 200 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav nightking » fre 02.01.2015 13:19

Prisen går ALDRI verden ned om krona styrker seg!
De er raske med å sette prisen opp, men ikke ned!

Akkurat som bankene, går renta ned så venter de leeenge, går renta opp så øker bankene med en gang!
Sleipt!
medlem i 189 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav butare » fre 02.01.2015 14:52

Har nok heller ikke tro på at de senker prisene når krona styrker seg. Da vil de ha bøtter med andre unnskyldninger for ikke senke prisene. Jobben betaler heldigvis for noen av mine Apple produkter. På privaten vil jeg nok vurdere andre produkter. Dette er for øvrig skrevet på en Surface Pro 3.
medlem i 198 måneder
 

Re: Apple øker prisene

Innleggav nightking » fre 02.01.2015 15:51

Var innom eplehuset idag å prata med de. fikk imac for den prisen jeg ble lovt! Kjempeservice!!

Bilde
:-D :-D :-D :-D :-D
medlem i 189 måneder
 

Neste

Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]