Hjelp til iMessage

Hjelp til iMessage

Innleggav katsun » tir 06.01.2015 22:34

Jeg sendte en sms fra telefonen min til ei venninne, og stusset på at jeg ikke fikk svar.
Senere så jeg at et meldingsikon blinket på macen min, og hennes svar hadde kommet til min mac og ikke telefonen!
Så da lurte jo hun på hvorfor jeg ikke hadde svart henne igjen...

Går det an at meldingene kommer til alle mine enheter, istedenfor én enhet som jeg er aktiv på akkurat da? Vil gjerne ha meldingsflyten gående, og vil også ha alle sms til telefonen min...

Hilsen blond macbruker :-P
medlem i 154 måneder
 

Re: Hjelp til iMessage

Innleggav Chiang Mai 1963 » tir 06.01.2015 22:45

Sjekk hva som står under Innstillinger => Meldinger => Send og motta på telefonen din. Er det hake ved mobilnummeret ditt?

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hjelp til iMessage

Innleggav kurka » tir 06.01.2015 22:47

Hei. På Mac starter du iMessage og går på Preferences og der velger du apple-id OG telefon-nummer som skal brukes for å sende og motta meldinger. Det samme gjør du på iPhone/iPad og om du velger de samme innstillinger på alle enheter skal alle meldinger gå til alle. Systemet er også så smart at den viser meldingen først på den enheten du er aktiv på slik at om du leser den raskt der så slipper du å høre de andre plinge :)

Med iOS8 og Yosemite så vil du også kunne få sms og ikke bare iMessage på samme måten.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Hjelp til iMessage

Innleggav katsun » tir 06.01.2015 23:04

Takk Kurka! :)
medlem i 154 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]