Skjerm på Macbook Air for liten!

Skjerm på Macbook Air for liten!

Innleggav VanillaBean » man 12.01.2015 12:28

Jeg har nylig kjøpt Macbook Air med 11" skjerm. Tenkte det var praktisk med en liten sak. Etter å ha skrevet min førte rapport på maskinen, angrer jeg blodig....... Føler jeg sitter og lener meg fremovover mot skjermen for å se.

Lurer på å kjøpe Thunderbolt Display, men kostnadene er høye.... Det er litt billigere å kjøpe en brukt en. Jeg ser også på Finn at det selges Apple Cinema Display. Er dette en utgått modell? "Apple-snobben" i meg stritter i mot å kjøpe en annen skjerm en Apple, men det er kanskje gode argumenter for å kjøpe dette?

Jeg er generelt ganske "grønn" når det kommer til disse spørsmålene og trenger derfor hjelp. (Kanskje jeg burde ta en tur til optiker også? ;-)
medlem i 111 måneder
 

Re: Skjerm på Macbook Air for liten!

Innleggav Lars A. Gundersen » man 12.01.2015 23:05

Kjøp en 24" Samsung/LG/Sony/whatever skjerm og plugg inn. Bare tull å MÅTTE ha en Apple-skjerm. Det meste av LED-skjermer på markedet er helt fint å skrive rapport på og koster ikke mye.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Skjerm på Macbook Air for liten!

Innleggav VanillaBean » tir 13.01.2015 16:29

Tusen takk for innspill! Jeg ser absolutt poengene dine.

Er det likevel noen argumenter for å velge en skjerm fra Apple?
medlem i 111 måneder
 

Re: Skjerm på Macbook Air for liten!

Innleggav lazyjacket » tir 13.01.2015 17:28

Fordelen med thunderbolt skjermen til Apple, er at det er en veldig god skjerm og bra kalibrert.

Den har også en thunderbolt/strøm kombo, så du får kablene du trenger fra skjermen, og at den da har noen USB kontakter, disse er dessverre USB 2.0

Om den er verdt pengene, må være en vurderingssak for hver enkelt. Jeg stiller meg skeptisk.

2 skjermer jeg syns virker lovende er:

https://www.dustinhome.no/product/50107 ... arp-u2414h - FullHD IPS

https://www.dustinhome.no/product/50107 ... rp-up2414q -4k IPS
medlem i 133 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]