Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My Pass

Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My Pass

Innleggav Jan Vidar » tor 26.02.2015 22:12

Hei!

Jeg har kjøpt ny ekstern hardisk, en WD My Passport Ultra 1 TB, men får kun leserettighet. På pakkningen så står det at den er kompatibel med OS X, men i PDF vedlegget som kommer senere ser jeg at Yosemite 10.10.2 ikke står oppført :-!

Noen som kjenner til problemstillingen, og som har løsning på problemstillingen???
medlem i 167 måneder
 

Re: Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My

Innleggav PaulusA » tor 26.02.2015 22:49

Heisan,

Det bør ikke være problemer med å bruke den disken du snakker om, men prøv å formatere disken fra Macen..

Du har valget mellom å formatere for Mac alene, eller også for Windows. Hvis du trenger begge velger du ExFat

Lykke til
medlem i 133 måneder
 

Re: Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My

Innleggav Valotunk » tor 26.02.2015 23:01

ExFat er ingen god anbefaling.

Det er filsystemet som skulle erstatte alle andre filsystem, men som sliter med mer problemer enn alle filsystemene det skulle erstatte.
medlem i 198 måneder
 

Re: Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My

Innleggav Jan Vidar » tor 26.02.2015 23:10

Tusen takk for tips :)

Dersom jeg formaterer hardisken til Mac (bruker kun Mac), da vil jeg vel miste tilgang til Dropbox som er den av pakken her??? Er ikke superbruker på noe måte, derfor suger jeg til meg all den hjelpen jeg kan få :)
medlem i 167 måneder
 

Re: Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My

Innleggav Valotunk » tor 26.02.2015 23:17

Litt usikker på hva du mener med spørsmålet ang. Dropbox, men bruker du kun Mac og OS X så er det ingen tvil om at disken bør formatteres som HFS+ (Mac OS X Extended).

Tenker du å legge Dropbox mappen på den eksterne disken?
medlem i 198 måneder
 

Re: Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My

Innleggav Jan Vidar » tor 26.02.2015 23:22

I pakken jeg har kjøpt, så ligger det også tilgang til ekstra lagringsplass i Dropbox. Jeg regner med at tilgangskoder etc. ligger lagret på harddisken, og forsvinner når jeg formaterer den til Mac??? Men tusen takk for tipset :)
medlem i 167 måneder
 

Re: Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My

Innleggav Valotunk » tor 26.02.2015 23:33

Kjenner ikke til at Western Digital gir noen ekstra lagringsplass for Dropbox.

Jeg vet derimot at de leverer med programvare for Windows som kan ta automatisk backup til forhåndsdefinerte mapper eller din Dropbox konto.
medlem i 198 måneder
 

Re: Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My

Innleggav Jan Vidar » tor 26.02.2015 23:47

Tusen takk uansett :)

Jeg har formatert hardisken til Mac. Valgte Mac OS Extended (Journalført), og nå har jeg tilgang til hardisken slik at jeg kan overføre dokumentene jeg ønsker å lagre :-)
medlem i 167 måneder
 

Re: Hjelp! Har kjøpt ekstern hardisk som ikke virker, WD My

Innleggav arneskil » tor 26.02.2015 23:48

Prøv Tuxera NTFS og du kan bruke NTFS formattert disk på Mac og Windows.

http://www.tuxera.com
medlem i 176 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]