Gjennopprette tapt data i Diskverktøy?

Gjennopprette tapt data i Diskverktøy?

Innleggav erling_ » tir 11.08.2015 18:44

Eg er ny på både mac og på forumet, så håper at eg postar denne rett.

Eg det mogleg å gjennomrette data som er formatert med Diskverktøy? Det var raskaste versjonen av formatering, så har eit håp om at det skal vere ein metode.
Eg skulle formatere minnekortet på ein Garmin GPS. Men så presterte å formatere ein partisjon av GPSen. Operativsystemet og alle menyar fungerar fint. Men får ikkje kontakt mellom mac og GPS. Og karta er sjølvsagt borte.

Er det nokon måte å "angre" eller gjennomrette?

Har forresten sjekka med eit firma som driv med gjennoppretting. Dei tek meir enn ein ny GPS vil koste.
medlem i 103 måneder
 

Re: Gjennopprette tapt data i Diskverktøy?

Innleggav HEFJELLS » tir 11.08.2015 19:01

Nå skal ikke eg være 100% sikker, men tror at det ikke funker. Det eg ville gjort var å sende en mail til GPS-produsenten og forklart hva du har gjort. Tror det er en stor mulighet for at de kan hjelpe deg med å gjenopprette GPSen. Mulig du kan finne det ut selv via hjemmesiden til produsenten.
medlem i 163 måneder
 

Re: Gjennopprette tapt data i Diskverktøy?

Innleggav Sima » tir 11.08.2015 20:32

Data Rescue tilbyr en prøveversjon som utfører en scan og forteller deg hva den finner. Da ser du iallfall om filene er der fortsatt. Så får du ta stilling til hva filene er verdt. Det finnes også lignende programvare rimeligere, men jeg har kun prøvd den førstnevnte.

Uansett krever det at du får kontakt med GPSen, og der har jeg dessverre ikke innspill, med mindre den har et minnekort du kan prøve i annen kortleser.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Gjennopprette tapt data i Diskverktøy?

Innleggav Helge Hafstad » tir 11.08.2015 21:30

Du finner en del om hva som kan gjøres på denne lenken.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Gjennopprette tapt data i Diskverktøy?

Innleggav erling_ » fre 14.08.2015 10:52

Takk for råda. Så kan eg kome tilbake til korleis det løyser seg.
medlem i 103 måneder
 

Re: Gjennopprette tapt data i Diskverktøy?

Innleggav Morse » fre 14.08.2015 15:54

Please do.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron