best backup løsning?

best backup løsning?

Innleggav Salina » fre 22.01.2016 9:52

Har idag en Imac,macbook pro, ipad og iphone. Sliter med full disk på macbook pro. Får hele tiden melding om at start disk er nesten full. Så mitt spørsmål.
Har noen tips til meg på back up løsning for alle mine enheter, slik at jeg også får frigjort plass på macbook. Prøvde å kjøpe og sette opp airport time capsule, men her var det ip conflikt med altibox, så den retunerte jeg..
medlem i 98 måneder
 

Re: best backup løsning?

Innleggav Valotunk » fre 22.01.2016 10:14

Det er ingen problem å sette opp en Time Capsule i kombinasjon med Altibox. Har du fått IP konflikt har du ikke konfigurert den riktig.

Time Capsule fungerer fint som lokal sikkerhetskopi ved bruk av Time Machine, men til delt nettverkslagring er den ikke den beste løsningen. Det er ingen god NAS for å si det sånn.

Hvor mye kapasitet ser du for deg at du trenger? Kanskje et skikkelig NAS vil være løsningen?

Forøvrig kvalifiserer ingen lokal lagring til å kalles "bakcup". Skikkelig backup er det først når du har minst én kopi lagret på annen lokasjon. Gjerne i nettskyen.
medlem i 198 måneder
 

Re: best backup løsning?

Innleggav kurka » fre 22.01.2016 15:06

Forøvrig kvalifiserer ingen lokal lagring til å kalles "bakcup". Skikkelig backup er det først når du har minst én kopi lagret på annen lokasjon. Gjerne i nettskyen.

Helt enig. Jeg bruker CrashPlan og er meget godt fornøyd med dem. I tillegg til backup til deres server kan samme program også ta backup til andre maskiner, til andre foldere på samme maskin eller til venners maskiner. Kjekt.

Litt usikker på hvordan du mente at backup skal gi deg bedre plass på maskien, men du mente kanskje å flytte noen ting ut til en nettverksdisk?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere