Kjøp av ny Mac til musikkinnspilling og redigering.

Kjøp av ny Mac til musikkinnspilling og redigering.

Innleggav iForfot » man 22.02.2016 18:29

Hei,

Kaller ut til alle Mac-eksperter for hjelp med avgjørelse til kjøp av ny maskin!

Jeg eier en Macbook Pro (mid 2010) som synger på sitt siste vers. På den kjører jeg Logic Pro og en del tredjeparts-moduler som Synthogy Ivory 2, Trilian Bass, Addictive Drums, Omnisphere osv.
Disse programmene er veldig minnekrevende og jeg er blitt anbefalt å gå for minimum 16 GB i RAM om jeg tenker å kjøre de uten problemer. I motsetning har den jeg eier nå kun 4, som da er alt for lite.
Jeg har sett og sammenlignet en del modeller på nett, men sitter fortsatt igjen ganske usikker og uviten om hva som egentlig egner seg best til mitt bruk.

Dette er alternativene det nå står i mellom:
Mac Mini
3,0 GHz tokjerners Intel Core i7 (Turbo Boost opptil 3,5 GHz)
16 GB 1600 MHz LPDDR3 SDRAM
1 TB Fusion Drive
Intel Iris Graphics

Pris: 15 390,-

iMac 21,5"
2,8 GHz firekjerners Intel Core i5-prosessor, Turbo Boost opptil 3,3 GHz
16 GB 1867 MHz LPDDR3
1 TB Fusion Drive
Intel Iris Pro Graphics 6200

Pris: 18 290,-

Macbook Pro 13" Retina
2,7 GHz tokjerners Intel Core i5, Turbo Boost opptil 3,1 GHz
16 GB 1866 MHz LPDDR3 SDRAM
128 GB PCIe-basert flashlagring
Intel Iris Graphics 6100

Pris: 17 190,-

Tar i mot alle tips og råd, og del gjerne eventuelle erfaringer med en av disse maskinene til lignende bruk. :-)

Mvh
Forfot
Sist endret av iForfot den tir 23.02.2016 2:12, endret 1 gang
medlem i 160 måneder
 

Re: Kjøp av ny Mac til musikkinnspilling og redigering.

Innleggav geirill » man 22.02.2016 23:06

kjøp med så mye diskplass som mulig. det syntes jeg er utrolig viktig. det er kronglete og dyrt å bytte i etterkant.
sørg også for at du får de nyeste modellene, syntes det er litt forvirrende om dagen.
medlem i 181 måneder
 

Re: Kjøp av ny Mac til musikkinnspilling og redigering.

Innleggav jerry.c.bush » tir 23.02.2016 19:52

Jeg ville gått for en maskin med en ren SSD/Flash lagring og ikke Fusion Drive. Jeg mener å huske at det var problemer med disse i forbindelse med musikkprogrammer. Husker ikke hva i farten, men mener det var noe med forsinkelser i lydbildet eller lignende. (Jeg er ikke musiker selv og bruker ikke noen programmer i den sjangeren...)
Ser forresten at det står noe om det her: http://www.logicprohelp.com/forum/viewt ... 1&t=104573

Du må også vurdere om du vil ha en maskin som skal være mulig å ta med, om du jobber på farten. Da må vel en bærbar være midt i blinken.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere