Overføring av bilder

Overføring av bilder

Innleggav stian.frikstad » lør 10.12.2016 23:57

Hei,

Jeg lurer på to ting.

Hvis jeg sikkerhetskopierer bildene mine fra min iPhone til iCloud. Kan jeg da slette bildene på telefonen, uten og miste de på iCloud? Opplever at de forsvinner på iClouden når jeg sletter bildene på telefonen.

Når jeg skal overføre bildene mine, fra min iPhone, til konas Mac. Kommer det bare opp noen få bilder på "Bilder" på hennes Mac. Det kommer opp en melding på skjermen at jeg må aktivere telefonen, noe jeg har gjort allerede. Hva er problemet?

Håper noen som kan hjelpe :)

Stian Frikstad
medlem i 126 måneder
 


Re: Overføring av bilder

Innleggav Stham » søn 11.12.2016 12:12

Hver enkelt må jo vurdere hva som er best for en selv: jeg bruker ikke iCloud i det hele tatt; liker å ha kontroll, og lagrer på Mac og ekstern harddisk (og DVD, men det faser jeg vel ut nå... Apple ser ikke ut til å lage Superdrive med USB C engang, så...).

Jeg tar mye bilder, tusenvis i året, med Nikon/RAW og noe iPhone, og henter inn bildene til iMacen via Bildeoverføring, ferdiggjør dem og legger dem ferdig inn i Foto. Vil jeg ha noen av dem på min MacBook, så er jo det gjort på et øyeblikk, selv med USB2... med USB C så går det jo utrolig fort.
medlem i 191 måneder
 

Re: Overføring av bilder

Innleggav Grubasek » søn 11.12.2016 15:53

@Stham:

Kanskje et dumt spørsmål, men er Foto-appen det samme som Bilder-appen?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Overføring av bilder

Innleggav stian.frikstad » man 26.12.2016 21:12

Takk for svar!

Når jeg kobler inn iphonen min på macen til kona, kommer bare de fire siste bildene jeg har tatt opp i overføringsvinduet. Jeg har gitt macen og iphonene tilgang til hverandre.

Stian
medlem i 126 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere