Min Mac Air har bada i ØL

Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav hjefre » tor 25.05.2017 20:00

En brutal ulykke har skjedd. Jeg greide å velte en 0,6 l Brooklyn lager på Hunters Bar på Gardemoen. Skjermen stod og flimra i 10 minutter og sa var det stopp. Macen hadde forlatt denne verden og jeg skulle ut på en 12 timers flytur til Tokyo ALEINE. BALLE :-(

Jeg sendte den inn til eplehuset og de skulle ha 11400 kr for reparasjon.
Macen er Air fra 2014 med 256g 8 ram og en I7.

Hovedkortet og trackpadden og keybordet var røket men ssb var inntakt.

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre etter ganske så ræva service fra eplehuset.

Skal jeg reparere eller kjøpe en ny en?

Ser at mac air med i7 8 ram og en liten 128 ssb koster 12500,-
Ser også at man kan kjøpe en MacPro 2015 i5 2.7 8 ram og en liten ssb til 11990,-

Jeg det er litt lite lagring men hvordan løser folk dette? Kan jeg bruke den gamle ssb til noe? Jeg ser at også folk bruker store minnebrikker funker det eller går det tregt

Hva bør jeg gjøre?
medlem i 196 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav Grubasek » tor 25.05.2017 20:21

Jeg hadde nok kjøpt en ny en, og brukt den "gamle" SSD'en (satt den inn i et eksternt kabinett).

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav Helge Hafstad » tor 25.05.2017 20:30

Der ligger en del MBA med i7-prosessor ute på finn.no. Fx 96507646 med 500 GB SSD til 9.500. Alternativt venter du til juni og ser hva som blir lansert under WWDC.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav hjefre » tor 25.05.2017 20:37

Fant denne på finn

Har fått denne holdt av https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html ... e=97024603
, Må bare sjekke at alt er på stell. Er litt småskeptisk å kjøpe ting på finn men dette er et godt kjøp
medlem i 196 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav dflyer » tor 25.05.2017 23:26

Bare lurer. Hva var den dårlige servicen hos Eplehuset?

BTW: jeg jobber ikke der.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav hjefre » tor 25.05.2017 23:41

Uengasjerte og lite peiling på maskinens hardware. Jeg krever at folk som selger meg ting vet hva de prater om.
medlem i 196 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav Johnny Gleden » fre 26.05.2017 3:54

Hei

Uten relasjon til skaden og uhellet forøvrig...... Har du sjekket forsikringene dine om en av de skulle kunne dekke skaden og uhellet.
medlem i 119 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav hjefre » fre 26.05.2017 9:49

De dekker men det gjør det ikke lettere å ta valget :)
medlem i 196 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav iRemote » søn 28.05.2017 2:12

Jeg vet ikke om du har interesse for litt skruing, men det samme skjedde med en mac jeg har. Jeg demonterte alt av innmaten etter guide på ifixit.com. Det jeg gjorde så var å bade all innmaten i 3 dl isopropyl som jeg kjøpte for 25 kr på Shell. Lot det ligge å bade i 3-5 minutter, tok det ut, lot alkoholen fordampe og skrudde den sammen. Da funket den som bare det, nytt batteri måtte jeg dog kjøpe på ebay da den bare fungerte med laderen i!

Med andre ord kan det være et forsøk å teste en slik løsning om det skulle være aktuelt. Koster 25 kroner, og tar deg rundt én time!

Ikke få alkoholen i skjerm eller tastaturet.

Lite å tape om maskinen uansett er "lost" :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav Helge Hafstad » søn 28.05.2017 16:29

Det kunne fungert, men jeg likte ikke det trådstarter skrev i første innlegg: «Skjermen stod og flimra i 10 minutter og sa var det stopp».

Første bud ved slike uhell er å slå av maskinen så raskt som mulig. Brente komponenter våkner nok ikke til live annet enn ved å bytte dem.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav hjefre » søn 28.05.2017 21:26

Gode råd men problemet er at jeg fikk ikke skrudd den av. Gjorde det samme med en DELL engang men da reagerte jeg med å trekke ut batteriet. Den fikk jeg liv i
medlem i 196 måneder
 


Re: Min Mac Air har bada i ØL

Innleggav srtorp » man 29.05.2017 23:20

Sjekk ut Appledoctor.no (han er på facebook) han kan sikker hjelpe deg på en billiger måte. bare gode erfaringer med han.
medlem i 140 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere