Nedlasting fra Jottacloud

Nedlasting fra Jottacloud

Innleggav Halion51 » tir 30.01.2018 23:03

Nedlasting fra Jottacloud

Hei,

Etter mange forsøk på å redde min iMac måtte jeg til slutt strekke våpen.... Nå hadde jeg for sikkerhets skyld back up hos Jottacloud. Når jeg nå skulle begynne å tilbakeføre til min nye maskin startet jeg med å tilbakefører et par av mine programmer...etter nedlasting så vil de ikke åpne, meldingen sier bare at; Programmet kan ikke åpnes...... Noen som har noen tips?
En annen ting, har lest på apple.no at min gamle iMac kan brukes som skjerm ved å koble med en mini display til mini display kabel. Imacen er en mid 2010. Noen som vet om dette medfører riktighet?

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 

Re: Nedlasting fra Jottacloud

Innleggav Fluffy » ons 31.01.2018 1:50

Hvis iMacen fra 2010 brukte OS 10.6 (Snow lepoard) eller lavere så er det ikke sikkert at programmer vil virke. 10.6 var siste system hvor rosetta ble brukt, og hvis programmene trenger det for å kjøre er du nok ute på dypt vann. Må nesten ha mer info får å kunne si noe mer bestemt.

Når det kommer til om du kan bruke den som ekstra skjerm så tror ikke jeg det går. 2010-modellen er vel uten thunderbolt og mini display port. Du får se på Apple sine sider om det finnes ett adapter du kan prøve. https://support.apple.com/en-us/HT204592
medlem i 206 måneder
 

Re: Nedlasting fra Jottacloud

Innleggav Helge Hafstad » ons 31.01.2018 2:45

Hva er problemet med maskinen - disk, hovedkort eller noe annet? Du antyder å bruke skjermen og da må i det minste den og hovedkort fungere, vel?

2010-modellene er det fortsatt mulig å gjøre noe med ang oppgradering.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Nedlasting fra Jottacloud

Innleggav Halion51 » ons 31.01.2018 12:03

Min iMac er fra mid 2010 og det som skjedde med den var at harddisken krasjet. Det er så hvitt jeg vet ingenting feil med hovedkortet. Maskinen har mini displayport men ikke Thunderbolt. Mener å ha lest på Apple.no at kabelen minidisplay til minidisplay vil virke på min modell, men har ingen erfaring med dette. Hardisken på min gamle iMac viser kun o innhold. Jeg hadde back up på ekstern hardisk, men klarte selvfølgelig å slette denne også i "kampens hete"...... ;-( Forøvrig var den akkurat oppdatert til High Sierra.
Tok denne kopien av den linken du sendte Fluffy;
iMac models you can use
as a display
Cable
you need
Port you need
on your other Mac
iMac (27-inch, Late 2009)
Mini DisplayPort to Mini DisplayPort
Mini DisplayPort or Thunderbolt
iMac (27-inch, Mid 2010)
Mini DisplayPort to Mini DisplayPort
Mini DisplayPort or Thunderbolt
iMac (Mid 2011-Mid 2014)
Thunderbolt
Thunderbolt

Det som kanskje er litt merkelig for meg er at jeg ikke kan finne denne type kabel hos Apple, men har funnet den ved søk på Google til litt over 100 lappen.....
Takknemlig for tips! ;-)

Brukerens avatar
medlem i 147 måneder
 

Re: Nedlasting fra Jottacloud

Innleggav Helge Hafstad » ons 31.01.2018 16:49

Har nylig byttet til denne Seagate hybrid-disken - som blant annet forhandles av Komplett - i 2 stk 2010-modeller, begge 27". Der ligger guider både hos iFixit og OWC for dette, personlig synes jeg at sistnevnte er best. Du trenger to sugekopper fra Ikea eller lignende for å ta av fronten, samt software eller egen sensor for å styre viften etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Nedlasting fra Jottacloud

Innleggav Morse » fre 02.02.2018 22:36

Slutter meg fullt ut til Helge Hafstads anbefalinger her, Seagatediskene er et funn! :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere