Office-pakken

Office-pakken

Innleggav Silkepoten » tir 16.04.2019 22:22

Hei.
Jeg har lagt inn den siste office-pakken, men jeg har en liten utfordring både i excel og i word når jeg skal skrive tallet 3. Når jeg skriver tallet 3 og trykker mellomrom, endres tallet til 5?!? Hvordan kan jeg endre dette? Det er veldig irriterende da jeg er avhengig av 3 tallet når jeg sitter å legger inn diverse poeng i bl.a excel.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Mvh Aileen
medlem i 197 måneder
 

Re: Office-pakken

Innleggav Helge Hafstad » ons 17.04.2019 0:10

Tja, endres det til «5?!?» eller bare «5»? Mellomrom har forøvrig ikke noe i tall-sammenheng å gjøre, der bruker du Retur/Enter for å bekrefte det du har skrevet i cellen.

Hvis ikke dette endrer på noe så må du prøve med formattering og velge «Tall».

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Office-pakken

Innleggav Silkepoten » ons 17.04.2019 8:04

Det endrer seg bare til 5
Det hjelper ikke å formatere cellene til "tall", det endrer seg uansett. Dette gjelder også i word.
medlem i 197 måneder
 

Re: Office-pakken

Innleggav Grubasek » ons 17.04.2019 10:15

Den siste Office-pakken for Mac ble oppdatert til versjon 16.24 (19041401) hos meg i dag. Er det den du har?

Edit: Skjer dette kun i Office-programmene?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Office-pakken

Innleggav Silkepoten » ons 17.04.2019 10:41

Ja, det skjer bare i Officeprogrammene, excel, word, power point... Oppdaterte til siste versjon i går!
medlem i 197 måneder
 

Re: Office-pakken

Innleggav Helge Hafstad » ons 17.04.2019 13:59

Hva om du åpner et annet regneark med 3-tall, eller blir også disse endret til 5? I så fall kan det være noe feil med valg-filen. Du kan prøve om dette hjelper ved å avslutte programmet og kaste «com.microsoft.Excel.plist» som ligger Bibliotek/Preferences. Biblioteket er på ditt brukerområde og du finner det i Gå-menyen i Finder. Vises kun når du holder Alt-tast nede mens du velger fra menyen.

Det blir opprettet en ny valg-fil når du åpner Excel på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Office-pakken

Innleggav piddien » tir 23.04.2019 18:26

Er du sikker på at ingen i nærheten tuller med deg :-) Sjekk at det ikke står i autokorrektur at 3 skal korrigeres til 5 :rolls eyes:
medlem i 148 måneder
 


Returner til Ny på Mac / Bestilling og kjøp av Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere