Null Wi-fi på iMac, men alle andre enheter fungerer.

Null Wi-fi på iMac, men alle andre enheter fungerer.

Innleggav iRemote » tor 06.06.2013 17:45

Heisann!
Far i huset har de siste dagene tukla litt med nettet, noe som forsåvidt er supert da han utvida nettet fra ruteren gjennom flere Airport extremes. Har en som står på rommet slik at jeg har enda bedre dekning enn før!

Så kommer problemet. :-/
Både Macbooken, ipadden og iPhonen kobler seg til og fungerer flott til nettet, men på tross av dette nekter iMaccen å last ned informasjon. Med dette mener jeg at det står at den er på nettet, den har blitt tildelt en ip, men fungerer i rykk og napp. Plutselig så får den super fart før den i løpet av få sekunder dør helt ut og viser feilmelding om at jeg ikke er koblet til nettet. Har kjørt diverse cleaninger av det som finnes av logger og diverse gjennom Onyx, da jeg tenkte dette mulignes(forhåpentligvis?) skulle gi noe utslag uten nevneverdig resultat.

Han som ødela den rike wi-fi opplevelsen min var tidligere i dag å kikka på maccen men kunne ikke konkludere med noe.
Vi har 15+ trådløse enheter som kjører på nettet som IKKE opplever noen problemer. Bare iMaccen min. Tror ikke nettverkskortet har gått da det fungerer i de få sekundene den plutselig evner å laste ned nettsider osv. :-P

Noen som har forslag eller noe som kan hjelpe?
Lite keen på å ta en reinstall av OS X da WWDC er på mandag og vi får en sneak peak på systemet som kommer ut på høsten en gang (vil jeg anta!).

Takk for all hjelp! :-D

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Null Wi-fi på iMac, men alle andre enheter fungerer.

Innleggav Master_Gismo » lør 08.06.2013 16:49

Jeg vill tro at du kanskje er koblet til hoved ruter med iMac, og ikke den som står på rommet ditt. Fordel om det er forskjellige navn på ruterne, så det går å se hvem som er hvem, når du se hva du er koblet til på Airport.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Null Wi-fi på iMac, men alle andre enheter fungerer.

Innleggav TomReistad@gmail.com » lør 08.06.2013 18:40

Det samme skjedde med min iMac
Jeg har 7 andre Apple enheter som fungerer uten problem.

Løsningen som fungerte for min iMac:

Klikk på WiFi ikonet
Open Network Preferences
Klikk Advanced...
På Wi-Fi tabben så slett alle Networks
På TCP/IP tabben så sett den til "Using DHCP"
På DNS tabben så slett alle DNS Servers
Klikk OK
Klikk Apply

Restart...
Join WiFi Network igjen

Håper dette løser problemet ditt :-)
medlem i 130 måneder
 

Re: Null Wi-fi på iMac, men alle andre enheter fungerer.

Innleggav iRemote » ons 03.07.2013 19:57

@Tomresitad

Takk for svar!
Prøvde faktisk dette, det gikk desverre ikke, endte med at jeg måtte reinnstallere.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Null Wi-fi på iMac, men alle andre enheter fungerer.

Innleggav Jeenie » tor 23.01.2014 16:06

Bumper denne før jeg river av meg alt håret..
Sitter her med en flett ny imac og skal sette den opp.
Alt fint og flott helt til jeg skal oppdatere i App store.. Jeg får ikke macen til å forbli på wifi!
Den ramler ut hvert andre sekund (ikke kødd engang!) og den kobler seg ikke på før jeg igjen går gjennom hele nettverksdiagnostikken, da forblir den på wifi i 2 sec før den igjen ramler ut og jeg må gå gjennom diagnostikk igjeeen, og igjen.. Jeg får jo ikke gjort en dritt!

Under nettverkstatus lyser det grønt på alt helt frem til internett-leverandør, der står det mislyktes, og seff rødt under alle punktene der igjen Bilde

Jeg har en macbook påkoblet, en iphone, 2 ipader og diverse annet og det fungerer helt smertefritt.. Og jeg DØR innvendig om det er imacen det er noe galt med nå og ikke kjærringa som sitter her å sliter ;)
Bilde

Noen som har et stalltips?

Har prøvd det som har blitt skrevet i denne tråden, samt restartet routeren en million ganger.. Sånn ca..

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]