Sterkere trådløst nettverk med?

Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav tifure » lør 29.06.2013 16:15

Vi skal forsterke et nåværende elendig nettverk fra nextgentel. Hva er best å gjøre? Kjøpe ny router? Det skal dekke gjennom noen tykke vegger i et stort hus (leilighet) - hva er best? Skal kunne laste ned musikk etc, vi må få bedre dekning enn den fra nextgentel gir idag. Forslag mottas med takk!

Har vurdert forsterker, ny router også. Men hadde vært greit å høre fra noen med erfaring. Vil AppleAirportExtreme være et alternativ? Hørte snakk om netgear 740 også?
medlem i 192 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav T.B.Hansen » lør 29.06.2013 17:14

Den nye AirPort Extreme er en fenomenal ruter. Jeg ville satset på den.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav Hilde Haa » lør 29.06.2013 23:39

Kan jeg få hoppe inn med et tilleggsspørsmål?

Den nye Airport Extreme er en 802.11ac-ruter (ja, den er bakoverkompatibel med tidligere wifi-standarder), men hvilke produkter er egentlig 802.11ac-klare? Og vil man kunne ha like bra nytte av den nye Airport Extreme selv om man kun har 802.11n-enheter?

Brukerens avatar
medlem i 131 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav stigzy » søn 30.06.2013 1:29

Til Hilde Haa.

Spørsmål 1: Hvis du går på Apple.no f.eks, så er det kun Macbook Air ac kompetabel, mens dagens Macbook Pro, iPhone eller iPad ikke er.

Spørsmål 2: Ja. (Etter litt googling og logisk tankegang;) )

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav T.B.Hansen » søn 30.06.2013 11:08

Den nye Extreme gir en solid hastighetsøkning, også for enheter som ikke støtter 802.11ac.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav Hilde Haa » søn 30.06.2013 11:51

Takk for svar :) Sorry, tifure, var ikke meningen å hi-jacke tråden din, men det var kanskje litt interessant og ganske i området for ditt opprinnelige spørsmål også? :)

Brukerens avatar
medlem i 131 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav tifure » søn 30.06.2013 12:11

Helt supert, men skulle gjerne visst om det finnes alternativer? Til Apple produkter ?
medlem i 192 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav T.B.Hansen » søn 30.06.2013 13:09

Det finnes massevis av alternativer. Men få eller ingen som er like enkle å sette opp til optimal ytelse.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav LCD » søn 30.06.2013 16:53

Hei

Her har du noen alternativer om du leter etter trådløse rutere og ikke ønsker en fra Apple
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2398080,00.asp
medlem i 147 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav monken » søn 30.06.2013 17:58

Det er jo egentlig bare tullete å kjøpe ny router uten AC standarden nå
medlem i 177 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav alinasofia1234 » tor 29.05.2014 22:54

Here is a latest article I found on Web, this post includes Mac as well as other Top Notch routers like Linksys: http://geekstopten.com/top-10-best-wireless-routers-buy-2014/
medlem i 118 måneder
 


Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav HEFJELLS » fre 30.05.2014 13:26

tifure: Hvis du vil på nett fort kjøper du Airport Extreme, vil du bruke kvelden på å komme deg på nett kjøper du noe annet. :) Det er muligens satt litt på spissen, men det er slik eg har opplevd det.
medlem i 163 måneder
 

Re: Sterkere trådløst nettverk med?

Innleggav rattata12 » ons 11.06.2014 20:28

Kaprer denne tråden litt jeg :P

Har nå 3 routere i hus, nye ac extreme, en 2. gen express og 4. gen Extreme.

Jeg har ikke mulighet å kable mellom og extende disse. Har bestilt PCI ac nettverksadapter til de PC'ene som støtter dette. Lurer da på følgende:

1. Siden jeg kjører extension på alle routerene, frykter jeg at ting kan koble seg opp til "feil" router. Vil 3 stykker på lite areal (100m^2) men over 3 etasjer skape dårligere kvalitet kontra god? Jeg har ikke mulighet for å kable.

2. Siden jeg får ac adapter, ønsker jeg at disse to enhetene skal gå til extremen med ac (logisk nok), den ene maskinen er grei, men den andre krysser de to andre routerene da, jeg mener dekningen skal være god nok, men lurer på om jeg kan "tvinge" ac om det er dekning, og at den ikke velger basert på kvalitet (og dermed over på n standard). Noen som vet noe om dette?
medlem i 173 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron