Skal det ikke være et prog for airport time capsule?

Skal det ikke være et prog for airport time capsule?

Innleggav nybegyner » lør 21.12.2013 19:59

Det er det jeg lurer på. jeg finner time capsule i programer/verktøy/airport-verktøy. men er det sånn det skal være og ikke noe mer?

Jeg leste også i bruksanvisningen at man kunne laste ned AirPort Utility fra appstore men søker jeg på det er det 0 treff! Da skjønner jeg pent lite.

Det andre jeg lurer på er hvordan man stiller inn time machine sine tidsintervaler. Eller er det bare sånn at man skal la den sjekke og ta backup hele tiden? Tar den Da også backup av helt unødvendige filer som alt det midlertidige fra internett og sånt.. Nå ble det mye her håper noen kan hjelpe meg :-)
medlem i 127 måneder
 

Re: Skal det ikke være et prog for airport time capsule?

Innleggav HEFJELLS » lør 21.12.2013 21:27

Airport som du finner i Finder->Programm->verktøy mappen er den samme du kan laste ned fra iTunes (skriv Airport Utility i søkefeltet) Begge utgavene gjør akkurat det samme. Den du laster ned fra iTune og inn på din iPhone og eller iPad gjør at du kan forandre nettoppsett og denslags av din Airport Express / Airport Exstreme og Time Capsule (for T C ikke hva den skal kopiere) Åpner du Airport ( på Mac eller iPad/iPhone) vil det øverst vise en globus merket internett og med en grønn prikk som betyr at du har internett TIL din f.eks Time Capsule. Derfra går det en hvit "strek" ned til din eksempelvis Time Capsule. Den viser også navnet på ditt trådløse nettverk og har et grønnt lys hvis den er ok. Gult betyr at det kan være trøbbel med tilkoblingen. Klikker du på den vil du få opp flere opplysninger og du vil kunne forandre på instillingene.
Time Machine tar først en backup av det du vil den skal ta backup av. Eventuelt alt hvis du ikke utelater noe. Så tar den bare backup av eventuelle forandinger hver time. Om den tar backup av midlertidige filer fra internett er eg ikke sikker på da eg ikke bruker Time Machine til backup. Eg bruker en annen løsning.
medlem i 164 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]