Finner ikke ny harddisk etter bytte

Finner ikke ny harddisk etter bytte

Innleggav Grasto » lør 15.03.2014 18:14

Heisann. Jeg har ikke funnet en konkret lik tråd. Så jeg prøver meg på en ny en.

Jeg har nå skiftet til en SSD harddisk fra den originale siden den originale tok kvelden forrige uke.

Problemet var at "regnbuekula" plutselig kom opp og maskinen låste seg. Jeg tvingte maskinen til å slå seg av ved å holde inn av-knappen. Slo den på igjen og den blinkende mappa med spørsmålstegn kom opp. Jeg startet den ved å holde inne ALT-knappen, reparerte disken i diskverktøy og startet opp på nytt. Dette skjedde to ganger til og jeg gjorde samme prosess. Til slutt forsvant disken fra diskverktøy.

Jeg har nå byttet disken til en SSD. Men når jeg nå starter opp maskinen så blir ikke SSD'n funnet heller. Så hva jeg gjør jeg nå? Var i utgangspunktet reklamasjon på mac'n. Men nå har jeg jo rørt den med en skrutrekker, og da forsvinner vel den? Tenkte som en backup hvis ingen har noen løsning til meg at jeg setter inn den gamle og sender den inn for å få det fikset.

Måtte ut med gamle disken uansett for å få kjørt backup.

Dette ble litt rotete, men håper noen kan hjelpe meg?
medlem i 121 måneder
 

Re: Finner ikke ny harddisk etter bytte

Innleggav Gutten i Røyken » lør 15.03.2014 20:30

Ser du ikke lagringsenheten i diskverktøy har du et problem, ellers følger du vanlig prosedyre.
medlem i 126 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron