Chromecast?

Chromecast?

Innleggav Holygon » ons 26.03.2014 14:10

Er det noen som har noen erfaringer ved bruk av Chromecast?

Hvordan fungerer denne opp mot apple-enheter.
Er dette et produkt verdt 300 kr?

Ikke minst; hvordan er kvaliteten kontra AppleTV?

Brukerens avatar
medlem i 120 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav GeirHenriksen » ons 26.03.2014 19:09

Funker helt fint sammen med iPad`s og iPhone for å kunne se Netflix og Youtube . Og den er verdt kvar ei krone av de 290 jeg betalte for min siden min ATV står som "amerikansk" og jeg trengte en mulighet for å kunne se "norsk" innhold på en lett måte .

Kvalitet er vanskelig å dømme siden det er en forvokst "minnepenn" med Wifi...
medlem i 135 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav ameja » ons 26.03.2014 19:38

Hva mener du da, Geir - altså med at du ser Netflix og YouTube på iPad og iPhone, det finnes jo egne iOS-app'er for det?

Og ikke minst, hvordan gjør du det med Chromecast? Den står jo plugget inn i TV'en..

Jeg er litt usikker på denne Chromecast-løsningen, så mulig jeg ikke ser det åpenbare her :)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav Voodoosurf » ons 26.03.2014 19:59

Her kan du lese testen av chromecast
http://www.dinside.no/921903/slik-er-google-chromecast

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav GeirHenriksen » ons 26.03.2014 20:00

hmm jeg tror dere ikke forstår meg rett .

Jeg starter appen til den aktuelle tjenesten og så "caster" som Google kaller det filmen eller tv-serien til Chromecast som du sier enten står i tv´n eller i surroundreciverens hdmi port .

Det som skjer om jeg ikke er på bærtur er at du lager en bane fra Netflix til din Chromecast som er koblet til ditt trådløse nett . Jeg har testet lukke Netflix appen og innholdet fortsetter spille til jeg eventuelt åpner appen som da forteller meg at den spiller til Chromecast ditt eller datt alt etter hvilket navn du har kalt din Chromecast .

EDIT - "Det er jo nettopp det at chromcast ikke fungerer som Airplay som gjør den så genial.
Man bare sender en link til chromcast også henter den det den skal spille fra nettet, i riktig kvalitet for en tv, istedet for bare å speile skjermen."

Dette tok jeg fra den tråden som ble linket til ..

EDIT2 - Og skal jeg si en ting til ? Nå caster jeg lokalt fra min Synology DS412+ over PLEX på nettverket så om den er verdt 290kr er vel bare å bekrefte :)
medlem i 135 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav jerry.c.bush » ons 26.03.2014 22:06

Det er jo nettopp det samme som skjer om du sender en film feks til ATV også. Du kan lukke appen og gjøre noe annet med iPad eller iPhone når du har sendt det du skal til ATV.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav GeirHenriksen » ons 26.03.2014 23:09

Akkurat det med å lukke appen ved bruk av Airplay har ikke jeg testet men Airplay suger strøm ved bruk av Netflix så det vil si at innholdet ikke hentes direkte av avspilleren .

Nå liker jeg Apple sine produkter så det er ikke det men Chromecast har sine egenskaper så for meg skal den få være med på laget .
medlem i 135 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav Holygon » tor 27.03.2014 13:15

Denne skal primært benyttes til Netflix og lignende strømmetjenester.

Hovedsaklig er jeg opptatt av bildekvaliteten. Jeg skal ta en titt på DinSides test. Takk for respons! :-)

Brukerens avatar
medlem i 120 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav jerry.c.bush » tor 27.03.2014 14:05

GeirHenriksen skrev:Akkurat det med å lukke appen ved bruk av Airplay har ikke jeg testet men Airplay suger strøm ved bruk av Netflix så det vil si at innholdet ikke hentes direkte av avspilleren .

Nå liker jeg Apple sine produkter så det er ikke det men Chromecast har sine egenskaper så for meg skal den få være med på laget .


Jeg har ikke merket særlig til at den bruker mye strøm under filmspilling i sammenheng med dette, men det kan være. Jeg docker iPaden når jeg gjør dette og derfor spiller det uansett ikke noe rolle. Men det kan være du har rett. Men jeg mener at disse to gjør akkurat det samme når man snakker om hvordan den behandler avspilling: Den tar mot en link og streamer selv innholdet uten at den andre enheten trenger å involveres mer.

Men ang å få Netflix på både Amerikansk og Norsk innhold så holder det faktisk med å endre Apple ID på ATV så har du Norsk eller Amerikansk innhold alt etter hva du ønsker.
Problemet da blir om du, feks som jeg har gjort, skaffet meg iTunes Match så vil den starte på nytt med dette hver gang du endrer tilbake til den Apple ID som har iTunes Match. Det er litt kjedelig. Derfor så kan det være en fordel å bruke feks iPhone, iPad eller en iPod Touch i tillegg om dette er noe man gjør ofte.

Til sist så må jeg nok si at jeg kommer selv til å teste Chromecast etterhvert jeg også. Man er jo ikke tech-geek uten å være det på ordentlig. :-P

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav stutum » søn 30.03.2014 14:08

Har testet Chromacast i helga, men får den ikke til å funke på min MacBook Pro (midt 2009) med Maverick.Den registreres ok og "kan caste", men TV-skjermen går i svart. Det skal å sies at heller ingen videoer på youtube lar seg avspille med Chrome på Mac`en.Bruker jeg Safari funker youtube-video. På min ThinkPad virker Chromecast som den skal.Er det noen med mulig løsning på problemet?
medlem i 120 måneder
 

Re: Chromecast?

Innleggav f_rederik » tor 03.04.2014 12:51

Har også forsøkt Chromecast, og klarer fint å streame innhold både fra gammel iMac (2009) i Chrome og fra iPhone (Youtube app).

MEN. Opplever dårlig bildekvalitet (det hakker litt) på alle oppløsninger.

Har fått tips om at å ha et 'Apple nettverk' kan gi bedre ytelse. Har idag en Linksys router / trådløst punkt samt i tillegg en Airport Express. Har ikke lyst til å bruke to tusen kroner på en Airport Extreme

Noen tips til hvordan jeg kan finne ut om det faktisk er nettverket vårt som er årsaken til problemene?
medlem i 123 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere