Safari kopler til innlogginsside.

Safari kopler til innlogginsside.

Innleggav Konvertitt » fre 11.04.2014 15:24

Hei
Jeg har et problem som jeg trenger litt hjelp til. Jeg har koplett til et gjestenettverket på jobben med macen. For å gjøre dette må man skrive et passord brukernavn på en innloggingsside i safari.

Nå er jeg imidlertid koplet til wifien hjemme på mitt eget nettverket. Når jeg går inn på dagbladet går dette greit. Jeg klikker på en artikket og det går greit. Men så swiper jeg tilbake for å komme tilbake til dagbladet hovedsiden. Da prøver safari å kople seg opp til innlogginssiden for gjestenettverket på jobben med adresse:
https://nac-guest.ihelse.net/?switch_ur ... bladet.no/

Jeg har slettet dette nettverket i nettverksvalgpanelet. Jeg har også slette denne plassen i loggen til safari. Men det skjer hver gang.
Jeg går utifra at det skyldes at jeg slo opp dagbladet når jeg skulle logge inn på gjestenettverket på jobben. Men hvordan blir jeg kvitt denne "hang-up"-en.
medlem i 173 måneder
 

Re: Safari kopler til innlogginsside.

Innleggav Ove » fre 11.04.2014 19:44

Prøv med "Nullstill Safari"? Brutalt hvis alle ruter er haket av, men fjerner mange problemer.

Maskinen bør kanskje startes på nytt etterpå. Det er jo et godt gammelt råd som også kan fjerne en del problemer.
medlem i 230 måneder
 

Re: Safari kopler til innlogginsside.

Innleggav Konvertitt » fre 11.04.2014 22:43

Takk.
Noe så enkelt som en omstart løste problemet. Trengte ikke å nullstille.
medlem i 173 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]