Nettverksoppsett med Airport Extreme

Nettverksoppsett med Airport Extreme

Innleggav Sorry » man 05.05.2014 22:15

Jeg lurer på hvordan jeg skal sette opp nettverket i huset. Har altibox hjemmesentral som står i bridge modus. I denne er det koblet en Airport Extreme med ruterfunksjonalitet. Problemet er bare at denne kun har 3 eternet-utganger og jeg trenger flere. Tenkte derfor å kjøpe en slik switch: https://www.komplett.no/cisco-sg100-16-eu/783268

Skal jeg koble til denne på eternet-utgangen på Extreme eller kan den kobles mellom Extreme og hjemmenesentralen?
medlem i 171 måneder
 

Re: Nettverksoppsett med Airport Extreme

Innleggav Lerxst » man 12.05.2014 11:24

Hvorfor den når du kan kjøpe en GB-switch til nesten en brøkdel av prisen: https://www.komplett.no/tp-link-tl-sg10 ... tch/618112

Om du kobler den i Extremen eller Altiboxen, blir to sider av samme sak.

Redigert: Nesten to sider av samme sak ettersom Extremens ethernetport bare er på 100MB/S. Har Altiboxen GB-port bør du selvsagt koble switchen til den.
medlem i 150 måneder
 

Re: Nettverksoppsett med Airport Extreme

Innleggav LCD » man 12.05.2014 11:30

Hei

Bare til info...
Airport Extreme har Gigaporter
medlem i 148 måneder
 

Re: Nettverksoppsett med Airport Extreme

Innleggav Creksen » man 12.05.2014 13:38

Kjører selv et lignende oppsett, der jeg har Apple Extreme til en slik Cisco switch og det fungerer helt fint. Har hatt det gående i to år nå. Jeg ville ikke gått for billige switcher da de mest sannsynlig vil knele etter kort tid. Det er i ihvertfall min erfaring.
medlem i 166 måneder
 

Re: Nettverksoppsett med Airport Extreme

Innleggav T.B.Hansen » man 12.05.2014 15:20

Jeg har relativt rimelige switcher fra Netgear og 3Com, som har vist seg svært pålitelige.

Uansett, hvis det er AirPort'en som deler ut IP-adresser, bør switchen kobles til denne. Om det er Altibox-saken som deler ut adresser, kan switchen like godt kobles til her.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]