Airport Express i uoppvarmet garasje

Airport Express i uoppvarmet garasje

Innleggav Lerxst » man 12.05.2014 10:06

Jeg går og leker litt med tanken med å sette opp en Express i garasjen for å få full Wifi-dekning over alt på eiendommen.

Dette begynner uansett å bli aktuelt, når da både garasjeporter og motorvarmere kan styres via apper.

Er det noen som vet hvordan, eller som har erfaring med å bruke en Express i kalde temperaturer? Bor i Akershus, og som kjent kan temperaturen fort krype ned til -10C (mellom -10 og -20 har jeg opplevd) på vinteren.

Har en bod i garasjen det da vil stå i slik at det ikke står i fuktig klima, og det er et par panelovner der inne så jeg kan varme opp rommet, men jeg ønsker jo ikke å fyre for kråka bare så en trådløs router skal fungere..
medlem i 150 måneder
 

Re: Airport Express i uoppvarmet garasje

Innleggav njadve » man 12.05.2014 10:21

Jeg har ingen erfaring med det selv, men jeg vil tro at det ikke skal by på særlig mye problemer. Så lenge temperaturen ikke svinger mye fra time til time eller dag til dag, og det ikke fuktig, så ville jeg tippe at det skal gå helt greit.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Airport Express i uoppvarmet garasje

Innleggav Stereo Mac » man 12.05.2014 11:02

Går nok greit, men ikke anbefalt av Apple.

Strøm- og driftskrav
100–240 V vekselstrøm, 50–60 Hz; inngangsstrøm: 0,2 A
Temperatur under bruk: 0 til 35 °C
Oppbevaringstemperatur: -25 ° til 60 ° C
Relativ fuktighet (drift): 20 % til 90 % ikke-kondenserende
Maksimal høyde under bruk: 3000 meter
Maksimal høyde for lagring: 4500 meter

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Airport Express i uoppvarmet garasje

Innleggav Lerxst » man 12.05.2014 11:16

Takk for innspill begge to - jeg har sett dataene fra Apple som plasserer driftstemperatur til mellom 0 og 35C, så jeg var klar over hva de anbefaler.

Jeg vil tippe at det fungerer greit i minusgrader også, likeså jeg tipper at det fungerer like bra i 3200 meters høyde som i 2990 meters høyde. ;)
medlem i 150 måneder
 

Re: Airport Express i uoppvarmet garasje

Innleggav njadve » man 12.05.2014 11:54

Det tror jeg også. Så lenge det ikke blir brå temperaturskifter som skaper kondens, så tror jeg det skal gå helt fint...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Airport Express i uoppvarmet garasje

Innleggav PaulusA » man 12.05.2014 12:07

En annen sak er at den faktisk lager litt varme selv, så temperaturen i enheten (internt) vil nok ikke gå under 0, mest sannsynlig 5-10 grader ;)
medlem i 134 måneder
 

Re: Airport Express i uoppvarmet garasje

Innleggav Creksen » man 12.05.2014 13:36

Har selv en Extreme som står i en uisolert bod og har ikke hatt noen problemer med temperatur de siste 3 årene den har stått der. Vel og merke her i Bergen der det ikke er så mange dagene i året med 10 minus eller kaldere, men den svinger kanskje litt mer her enn i Akershus.
medlem i 166 måneder
 

Re: Airport Express i uoppvarmet garasje

Innleggav PaulusA » man 12.05.2014 15:26

Heisan, ja, i Bergen har dere nok ikke så kalde vintere nei, men i en bod/garasje er temperaturen som oftest 5-10 grader varmere enn ute. Trikset er primært å unngå fuktighet tror jeg, og også langvarige tap av strøm, da kan det for skjære seg...

Problemet med garasje er fuktigheten bilen drar med seg inn..., er nok viktig å tenke som om så man får riktig plassering
medlem i 134 måneder
 


Returner til Diverse maskinvare og nettverk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron